PROMOCJA TURYSTYKI W KIELCACH I W GMINACH MIEJSKO-WIEJSKICH POWIATU KIELECKIEGO – OCENA DZIAŁAŃ
Piotr Tomasz Kopyść
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcachhttps://orcid.org/0000-0001-5503-0838
Abstrakt
W pracy przedstawiono ocenę aktualnych działań promocyjnych w Kielcach oraz w gminach miejsko-wiejskich powiatu kieleckiego wraz ze wskazaniem głównych problemów w zakresie funkcjonowania w nich promocji turystycznej. Do oceny przeprowadzonej w 45 obiektach turystycznych reprezentujących gminy zastosowano autorski system punktacji, uwzględniając 7 aspektów i 21 podkategorii promocyjnych. Pozwolił on na obiektywną ocenę działań w zakresie promocji turystyki w jednostkach administracyjnych. Wyniki oceny syntetycznej wskazują, że najwyższą liczbę punktów, poza gminą Kielce, uzyskała gmina Chęciny, która posiada utrwaloną tradycję promowania turystyki i ma w tym zakresie duże osiągnięcia. Stwierdzono również wysoką pozycję gmin Nowa Słupia i Bodzentyn, co wynika z położenia na ich obszarze atrakcji krajoznawczych o znaczeniu krajowym. Z kolei gminy miejsko-wiejskie ustanowione w ostatnich latach w prezentowanej ocenie uzyskały najniższą punktację, co może być efektem małych doświadczeń w podejmowaniu profesjonalnych działań promocyjnych oraz skromniejszych możliwości finansowych.
Słowa kluczowe:
promocja turystyki, Kielce, powiat kieleckiBibliografia
Altkorn, Jerzy. 1997. Marketing w turystyce, 97–106. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Ehrlich, Andrzej i Jay Conrad Levinson. 1998. Marketing partyzancki. Warszawa: Polskie Wydawnictwo
Google Scholar
Ekonomiczne.
Google Scholar
Falls, Jason i Erik Deckers. 2013. Media społecznościowe bez ściemy – jak kreować markę. Tytuł oryginalny: No
Google Scholar
Bullshit Social Media; The all-business, no-hype guide to social media marketing. Tłumaczenie: Szybilska-
Google Scholar
-Fieldorowicz I. Gliwice: Helion.
Google Scholar
Garus, Ryszard i Cezary Jastrzębski. 2009. Powiat Kielecki. Przewodnik – Informator turystyczny. Kielce:
Google Scholar
Agencja JP.
Google Scholar
Kaczmarek, Jacek, Andrzej Stasiak i Bogdan Włodarczyk. 2005. Produkt turystyczny. Warszawa: PWE.
Google Scholar
Kiniorska, Iwona i Ewa Pałka. 2010. Turystyka szansą rozwoju obszarów wiejskich. Kielce: PTG UJK.
Google Scholar
Köller, Christopher. 2010. The Seven Sins – of digital out of home advertising. Vienna: C. Kronhagel Mediatecture, Springer-Verlay.
Google Scholar
Kotler, Philip. 2005. Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar
Kuźmicki, Marek. 2006. Znaczenie turystyki w gospodarce polskiej – stan obecny i prognozy. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 40, 177–191.
Google Scholar
Naramski, Mateusz, Krzysztof Herman i Adam Szromek. 2014. Instrumenty promocji produktu turystycznego i ich rola w promowaniu aktywności turystycznej. Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania
Google Scholar
Fizycznego we Wrocławiu, 45, 119–129.
Google Scholar
Pawlicz, Adam. 2008. Promocja produktu turystycznego. Warszawa: Difin.
Google Scholar
Solon, Jerzy et al. 2018. Physico-geographical mesoregions of Poland: Verification and adjustment of boundaries on the basis of contemporary spatial data. Geographia Polonica, 91(2), 143–170.
Google Scholar
Szubert-Zarzeczny, Urszula. 2001. Turystyka w rozwoju gospodarczym Polski. Wrocław: „Edukacja” Wyższa
Google Scholar
Szkoła Zarządzania.
Google Scholar
Trzepacz, Piotr. 2016. Media społecznościowe jako narzędzie promocji oferty dydaktycznej, czyli
Google Scholar
„E-Gospodarka przestrzenna na Facebooku”. W: Nowe koncepcje studiów w zakresie geografii i gospodarki
Google Scholar
przestrzennej, red. Jacek Kozak i in., 119–132. Kraków: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
Google Scholar
Zadon-Korzeniowska, Małgorzata. 2009. Jak kształtować regionalne produkty turystyczne – Teoria i praktyka.
Google Scholar
Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Statystyki
Downloads
Licencja
Prawa autorskie (c) 2020 Studia Miejskie
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.