Opublikowane: 2020-09-01

PROMOCJA TURYSTYKI W KIELCACH I W GMINACH MIEJSKO-WIEJSKICH POWIATU KIELECKIEGO – OCENA DZIAŁAŃ

Piotr Tomasz Kopyść
Studia Miejskie
Dział: Artykuły
DOI https://doi.org/10.25167/sm.1976

Abstrakt

W pracy przedstawiono ocenę aktualnych działań promocyjnych w Kielcach oraz w gminach miejsko-wiejskich powiatu kieleckiego wraz ze wskazaniem głównych problemów w zakresie funkcjonowania w nich promocji turystycznej. Do oceny przeprowadzonej w 45 obiektach turystycznych reprezentujących gminy zastosowano autorski system punktacji, uwzględniając 7 aspektów i 21 podkategorii promocyjnych. Pozwolił on na obiektywną ocenę działań w zakresie promocji turystyki w jednostkach administracyjnych. Wyniki oceny syntetycznej wskazują, że najwyższą liczbę punktów, poza gminą Kielce, uzyskała gmina Chęciny, która posiada utrwaloną tradycję promowania turystyki i ma w tym zakresie duże osiągnięcia. Stwierdzono również wysoką pozycję gmin Nowa Słupia i Bodzentyn, co wynika z położenia na ich obszarze atrakcji krajoznawczych o znaczeniu krajowym. Z kolei gminy miejsko-wiejskie ustanowione w ostatnich latach w prezentowanej ocenie uzyskały najniższą punktację, co może być efektem małych doświadczeń w podejmowaniu profesjonalnych działań promocyjnych oraz skromniejszych możliwości finansowych.

Słowa kluczowe:

promocja turystyki, Kielce, powiat kielecki

Zasady cytowania

Kopyść, P. T. (2020). PROMOCJA TURYSTYKI W KIELCACH I W GMINACH MIEJSKO-WIEJSKICH POWIATU KIELECKIEGO – OCENA DZIAŁAŃ. Studia Miejskie, 39, 83–94. https://doi.org/10.25167/sm.1976

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.