ADAPTATION OF PORTFOLIO ANALYSIS FOR MARKET ORIENTATED CITY MANAGEMENT


Abstract

Article presents analysis of locational behavior receivers of the city. It takes problems of capabilities of adaptation of portfolio analysis for purposes of managements city areas. It indicates limitations with their utilization relate.

Keywords:

portfolio analysis, location behavior, analysis and diagnosis ofsituation

Balderjahn I., 2000, Standortmarketing, Lucius Verlag, Stuttgart.

Birk F., Dumont de Voitel R., 2007, Strategische Managementfur Kommunen, Stadtmarketing ais gelenkte Selbstorganisation strategischer lnitiativen in der kooperativen Stadtentwicklung, [w:] F. Birk, G. Busso, M. Freund (Hrsg.), Stadtmarketing - Status quo und Perspektiven, DiFU Verlag, Stuttgart.

Briiggmeier M., 1999, Controlling in der Óffentlichen Verwaltung. Ansdtze, Probleme undEntwicklungstendenzen eines betriebswirtschaftlichen Steuerkonzeptes, Hampp Verlag, Miinchen.

Budner W., 2003, Lokalizacja przedsiębiorstw, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań.

Cieślak M., 2008, Prognozowanie gospodarcze. Metody i zastosowania, PWN, Warszawa.

Dziemianowicz W., 1997, Kapitał zagraniczny a rozwój regionalny i lokalny w Polsce, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.

Hambrick D.C., MacMillan I.C., Day D.L., 1982, Strategie Attributes and Performance in the BCG Matrix - a PIMS - based Analysis of Industrial Product Business, „Academy of Management Journal”, Vol. 25, No. 3.

Kania M., 2007, Bezpośrednie inwestycje zagraniczne na Śląsku Opolskim w latach 1990-2005, Wyd. Politechniki Opolskiej, Opole.

Kauf S., 2004, Badania rynkowe w sferze marketingu i logistyki, Wyd. Uniwersytetu Opolskiego, Opole.

Kauf S., 2007, Analiza sytuacji jako podstawa realizacji marketingowej koncepcji zarządzania regionem, [w:] T. Markowski, D. Trzmielak, J. Sosnowski (red.), Marketing technologiczny i marketing terytorialny, „Studia KPZK PAN”, t. 235.

Kotler Ph., Haider D., Rein I., 1995, Standortmarketing, Econ Verlag, Dusseldorf.

Kotler Ph., 2000, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa.

Manschwetus U., 1995, Regionalmarketing, DV Verlag, Wiesbaden.

Pausenberger E., 1994, Die Standortpolitik internationaler Unternehmen, [w:] E. Pausenberger (Hrsg.), Internationalisierung von Unternehmen, Poeschel Verlag, Stuttgart.

Pieper M., 1994, Das interregionale Standortverhalten derIndustrie in Deutschland, Góttingen.

Pietsch G., Scherm E., 2005, Privatisierungsdiskurse im óffentlichen Sektor und die Rolle des Controllings, [w:] F. Keuper, Ch. Frank-Schaefer (Hrsg.), Fiihrung und Steuerung óffentlicher Unternehmen. Probleme Politiken und Perspektiven entlang des Privatisierungsprozesses, Otto Schwarz Verlag, Berlin.

Sempf H., 1998, Warunki i wymagania regionalnej polityki gospodarczej a warunki sukcesu regionu. Próba syntezy mikro- i makroekonomicznej, [w:] S. Dolata (red.), Funkcjonowanie samorządu terytorialnego - doświadczenia i perspektywy, Wyd. Uniwersytetu Opolskiego, Opole.

Weber J., 1992, Controlling in Óffentlichen Organisationen, [w:] J. Risak, A. Dayhle (Hrsg.), Controlling, Gabler Verlag, Wiesbaden.

Published
2020-10-14

Cited by

Kauf, S. (2020). ADAPTATION OF PORTFOLIO ANALYSIS FOR MARKET ORIENTATED CITY MANAGEMENT. Studia Miejskie, 1, 67–75. Retrieved from https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2231

Statistics

Downloads

Download data is not yet available.