Berry B.J.L., 1967, Geography of Market Centres and Retail Distribution, Prentice-Hall, New York.
Google Scholar
Bromley R.D.F., Thomas C.J., 1993, The Retail Revolution, the Carless Shopper and Disadvantage, „Transactions of the Institute of British Geographers”, vol. 18, s. 222-236.
Google Scholar
Cadwallader M., 1975, A Behavioural Model of Consumer Spatial Decision Making „Economic Geography”, vol. 51, No 4.
Google Scholar
Chojnicki Z., 1996, Region w ujęciu geograficzno-systemowym, [w:] T. Czyż (red.), Podstawy regionalizacji geograficznej, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań, s. 7-43.
Google Scholar
Chudzyńska I., 1985, Struktura przestrzenna handlu detalicznego w Warszawie, „Dokumentacja Geograficzna”, z. 2.
Google Scholar
Davies R.L., 1972, Structural Models of Retail Distribution: Analogies with Settlement and Land-use Theories, „Transactions of the Institute of British Geographers", vol. 57, s. 59-82.
Google Scholar
Davies R.L., 1973, The Location of Service Activities, [w:] M. Chisholm, B. Rodgers (eds.), Studies in Humań Geography, Heinemann Educational for the Social Science Research Council, London.
Google Scholar
Davies R.L., 1974, Nucleated and Ribbon Components o the Urban System in Britain, „Town Planning Review”, vol. 45, s. 91-111.
Google Scholar
Gold R.J., 1980, An Introduction to Behavioural Geography, Oxford University Press, London.
Google Scholar
Guy C.M., 1998, Controlling New Retail Spaces: The Impress of Planning Policies in Western Europę, „Urban Studies", vol. 35, No. 5-6, s. 953-979.
Google Scholar
Guy C.M., 1999, Retail Location Analysis, [w:] M. Pacione (ed.), Applied Geography: Principles and Practice, Routledge, London, s. 450-462.
Google Scholar
Hopkins J.S.P., 1990, West Edminton Hall: Landscape of Myths and Elsewhereness, „Canadian Geographer", vol. 34, No 1, s. 2-17.
Google Scholar
Hudson R., 1976, Environment Image, Spatial Choice and Consumer Behaviour, „Occasional Publications (New Series)”, No 9.
Google Scholar
Huff D., 1960, A Topographical Model of Consumer Space Preferences, „Papers and Proceedings of the Regional Science Association”, No 6, s. 159-173.
Google Scholar
Huff D., 1963, A Probabilistic Analysis of Shopping Centre Trade Areas, „Land Economics”, vol. 39, s. 81-90.
Google Scholar
Kulczyńska K., Matykowski R., 2008, Struktura przestrzenno-handlowa przygranicznego zespołu miejskiego Cesky Teśin - Cieszyn, [w:] D. Świątek, M. Bednarek, P. Sitka (red.), Współczesne problemy badawcze geografii polskiej -geografia człowieka, Dokumentacja Geograficzna IGiPZ PAN, t. 36, s. 202-207.
Google Scholar
Maleszyk E., 2004a, Rozwój sieci handlowych obsługi masowej w Polsce, „Wiadomości Statystyczne”, t. 49, nr 1, s. 38-48.
Google Scholar
Maleszyk E., 2004b, Uwarunkowania i kierunki rozwoju handlu dyskontowego, „Gospodarka Narodowa”, nr 7-8, s. 1-17.
Google Scholar
Nowosielska E., 2000, Sektor usług w aglomeracji warszawskiej 1992-1997: Przemiany strukturalne i tendencje rozwoju, Dokumentacja Geograficzna IGiPZ PAN, 1.17.
Google Scholar
Polarczyk K., 1974, Struktura przestrzenna usług w mieście Poznaniu, Poznań (maszynopis pracy doktorskiej).
Google Scholar
Potter R.B., 1982, The Urban Retailing System. Location, Cognition and Behaviour, Gower and Retailing and Planning Associates, London.
Google Scholar
Reynolds J., 1993, The Proliferation of the Planned Shopping Centre, [w:] R.D.F. Bromley, C.J. Thomas (eds.), Retail Change: Contemporary Issues, UCL Press, London, s. 70-87.
Google Scholar
Robertet E., 1997, How Social Change Affects Retail Habits: A Typology of the European Population, „European Retail Digest”, Winter 1996/1997, s. 4-14.
Google Scholar
Schenk T.A., 2008, Multiagentensysteme zur Simulation von Konsumentenentscheidungen, „Wiirzburger Geographische Arbeiten”, H. 101.
Google Scholar
Stone G., 1954, City Shoppers and Urban Identification: Observations on the Social Psychology of City Life, „American Journal of Sociology”, vol. 60, No 1, s. 35-54.
Google Scholar
Szawłowska H., 1980, Przestrzenne zróżnicowanie sieci handlu detalicznego w miastach, Zakład Wydawnictw Naukowych Instytutu Handlu Wewnętrznego i Usług, Warszawa.
Google Scholar
Teitz M.B., 1968, Towards a Theory of Urban Public Facility Location, „Papers and Proceedings of the Regional Science Association”, vol. 21, s. 35-51.
Google Scholar
Thomas C.J., 1989, Retail Change in Greater Swansea: Evolution or Revolution, „Geography”, vol. 74, No 2, s. 201-213.
Google Scholar
Twardzik M., 2009, Centra handlowe V generacji - nowa przestrzeń usługowa polskich miast, referat wygłoszony na konferencji pt. „Miasta XXI wieku. Nowe wyzwania i perspektywy rozwoju", Opole—Izbicko.
Google Scholar
Wilk W., 2001, Czynniki lokalizacji i rozmieszczenie wybranych usług w Warszawie, Wydawnictwo UW, Warszawa.
Google Scholar
Wrigley N., Lowe M., 2002, Reading Retail. A Geographical Perspective on Retailingand Consumption Spaces, Arnold, London.
Google Scholar
Zborowski A., 2005, Przemiany struktury społeczno-przestrzennej regionu miejskiego w okresie realnego socjalizmu i transformacji ustrojowej (na przykładzie Krakowa), Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ, Kraków.
Google Scholar