Pedagogiczne aspekty adhortacji papieża Franciszka Amoris laetitia

Anna Zellma

Uniwersytet Warimńsko-Mazurski w Olsztynie

Abstract

Adhortacja apostolska papieża Franciszka Amoris laetitia stawia w nowym świetle problemy dotyczące małżeństwa i rodziny. Papież, podobnie jak jego poprzednicy, wiele uwagi poświęca odpowiedzialności rodziców za holistyczny rozwój dzieci. Przypomina, że w procesie wychowania w rodzinie ważne miejsce powinno zajmować przekazywanie wartości i ideałów, kształtowanie postaw społecznych i religijnych oraz edukacja seksualna. Zdaniem Franciszka, wychowanie to domaga się zaangażowania matki i ojca, którzy świadomie i odpowiedzialnie uczestniczą w holistycznym rozwoju dzieci. W realizacji zadań wychowawczych rodzice mają prawo do odpowiedniej pomocy ze strony państwa, szkoły i Kościoła. Papież za ważne uznaje też przygotowanie narzeczonych do małżeństwa i rodzicielstwa oraz wspieranie małżonków w wypełnianiu zadań wynikających z macierzyństwa i ojcostwa. W związku z powyższym adhortacja Amoris laetitia wiele uwagi poświęca odpowiednim metodom wychowania w rodzinie, co jest znaczące nie tylko dla teorii, ale również dla praktyki. Na te wszystkie aspekty zwrócono uwagę w artykule, analizując je z perspektywy pedagogiki chrześcijańskiej.

Parole chiave:

Amoris laetitia, Franciszek, pedagogika chrześcijańska, rodzina, wychowanie


Pubblicato
2019-04-06

##plugins.themes.libcom.cytowania##

Zellma, A. (2019). Pedagogiczne aspekty adhortacji papieża Franciszka Amoris laetitia. Studia Teologiczno-Historyczne Śląska Opolskiego, 37(1), 235–248. https://doi.org/10.25167/RTSO/37(2017)1/235-248

Authors

Anna Zellma 

Statistics

Downloads

I dati di download non sono ancora disponibili.


Licenza

Licencja oraz prawa autorskie autorzy przekazują wydawcy, którym jest Redakcji Wydawnictw WT UO.