Opublikowane: 2024-06-21

L’opera d'arte cinematografica come trattato teologico-mistagogico.

Michał Legan
Liturgia Sacra. Liturgia - Musica - Ars
Dział: Sztuka sakralna
DOI https://doi.org/10.25167/ls.5535

Tra Tarkovskij e Balthasar

Abstrakt

Celem niniejszego studium jest zbadanie teologicznych możliwości filmu: czy zatem techniczny i specyficzny język zarezerwowany dla filmu może udźwignąć ciężar mistagogii, ciężar traktatu teologicznego. Aby przeanalizować język filmu z punktu widzenia jego teologicznych możliwości, posłużymy się konkretnym testem, który można nazwać „komparatystycznym”. Będziemy korzystać z tej zasady, analizując dzieła autorów tak różnych od siebie, tak odległych, a jednak tak związanych wzajemnymi wpływami, jak Hans Urs von Balthasar i Andrej Tarkowski.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Legan, M. (2024). L’opera d’arte cinematografica come trattato teologico-mistagogico.: Tra Tarkovskij e Balthasar. Liturgia Sacra. Liturgia - Musica - Ars, 63(1), 239–252. https://doi.org/10.25167/ls.5535

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.