Publicado: 2024-06-21

L’opera d'arte cinematografica come trattato teologico-mistagogico.

Michał Legan
Liturgia Sacra. Liturgia - Musica - Ars
Sección: Sztuka sakralna
DOI https://doi.org/10.25167/ls.5535

Tra Tarkovskij e Balthasar

Resumen

Celem niniejszego studium jest zbadanie teologicznych możliwości filmu: czy zatem techniczny i specyficzny język zarezerwowany dla filmu może udźwignąć ciężar mistagogii, ciężar traktatu teologicznego. Aby przeanalizować język filmu z punktu widzenia jego teologicznych możliwości, posłużymy się konkretnym testem, który można nazwać „komparatystycznym”. Będziemy korzystać z tej zasady, analizując dzieła autorów tak różnych od siebie, tak odległych, a jednak tak związanych wzajemnymi wpływami, jak Hans Urs von Balthasar i Andrej Tarkowski.

Normas de citación

Legan, M. (2024). L’opera d’arte cinematografica come trattato teologico-mistagogico.: Tra Tarkovskij e Balthasar. Liturgia Sacra. Liturgia - Musica - Ars, 63(1), 239–252. https://doi.org/10.25167/ls.5535

##plugins.themes.libcom.share##

Licencia

Creative Commons License

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.


##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##