Opublikowane: 2020-01-27

Ustalanie sieci szkolnej z perspektywy kompetencji kuratora oświaty – analiza rozwiązań prawnych w świetle ostatniej reformy oświaty

Danuta Kurzyna-Chmiel
Opolskie Studia Administracyjno-Prawne
Dział: Articles
DOI https://doi.org/10.25167/osap.1887

Abstrakt

Oświata podlega ciągłym zmianom. Ostatnia reforma związana z likwidacją gimnazjów i wprowadzaniem nowej struktury szkolnej zrodziła konieczność szybkich zmian przepisów i stworzenia nowej sieci szkolnej przez gminy i powiaty. Ustawodawca zwiększył kompetencje kuratora oświaty we współdziałaniu w zakresie tworzenia sieci. Niewątpliwie kompetencje kuratora oświaty, będącego organem administracji rządowej ograniczają niezależność samorządu w podejmowaniu decyzji w tak ważnej społecznie sprawie. Należy potępić zarówno tempo zmian przepisów jak i konieczność dokonywania zmian w sieci w tak krótkim czasie. Podważa to bowiem zaufanie obywatela do państwa i tworzonego w nim prawa.

Słowa kluczowe:

kurator oświaty, nadzór pedagogiczny, samorząd terytorialny, sieć szkolna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kurzyna-Chmiel, D. (2020). Ustalanie sieci szkolnej z perspektywy kompetencji kuratora oświaty – analiza rozwiązań prawnych w świetle ostatniej reformy oświaty. Opolskie Studia Administracyjno-Prawne, 17(4), 79–94. https://doi.org/10.25167/osap.1887

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.