Arnheim R., 1978, Sztuka i percepcja wzrokowa. Psychologia twórczego oka, Warszawa.
Google Scholar
Barthes R., 1982, Arcimbaldo ou rhétoriquer et magicien. – Tenże, L’obvie et l’obtus: essays critiques, Paris.
Google Scholar
Białostocki J., 2009, Obraz i znak.–Literatura a malarstwo – malarstwo a literatura. Panorama myśli polskiej XX wieku, red. G. Królikiewicz et al., Kraków, s. 263–291.
Google Scholar
Burke K., 1962, A Grammar of Motives, Berkeley.
Google Scholar
Chrzanowska-Kluczewska E., 2004, Language-Games: Pro and Against, Kraków.
Google Scholar
Chrzanowska-Kluczewska E., 2011, Can Tropes Be Seen? „Journal of Kyiv National Linguistic University (KNLU)”, Series Philology, vol. 15(2), s. 71–80.
Google Scholar
Chrzanowska-Kluczewska E., 2013, Much More than Metaphor. Master Tropes of Artistic Language and Imagination, Frankfurt am Main.
Google Scholar
Croce B., 1974, Estetyka jako nauka o ekspresji a językoznawstwo ogólne.–Teoria badań literackich za granicą. Antologia, t. 2, cz. 1, red. S. Skwarczyńska, Kraków.
Google Scholar
Crowther P., 2009, Phenomenology of the Visual Arts (even the frame), Stanford.
Google Scholar
Dubisz S., 1996, O stylizacji językowej, „Język Artystyczny”, t. 10, red. D. Ostaszewska i E. Sławkowa, s. 11–23.
Google Scholar
Dubois J., Edeline F., Klinkenberg J.M., Minguet P., Pire F., Trinon H., 1970, Rhétorique générale par le groupe ì, Paris.
Google Scholar
Foucault M., 2006, Słowa i rzeczy. Archeologia nauk humanistycznych, Gdańsk.
Google Scholar
Gombrich E.H., 2011, Pisma o sztuce i kulturze, wybór i oprac. R. Woodfield, Kraków.
Google Scholar
Hołobut A., 2012, The poetics of design.–Texts and Minds. Papers in Cognitive Poetics, Hrsg. A. Kwiatkowska, Frankfurt am Main, s. 317–332.
Google Scholar
Ingarden R., 1973, The Literary Work of Art, Evanston.
Google Scholar
Ingarden R., 1989, Ontology of the Work of Art: The Musical Work, the Picture, the Architectural Work, the Film, Athens, Ohio.
Google Scholar
Ingarden R., 2009, Obraz a dzieło literackie. – Literatura a malarstwo – malarstwo a literatura. Panorama myśli polskiej XX wieku, red. G. Królikiewicz et al., Kraków, s. 161–169.
Google Scholar
Jakobson R., 1989. Dwa aspekty języka i dwa typy zakłóceń afatycznych. – Tenże, W poszukiwaniu istoty języka 1. Wybór pism, oprac. M.R. Mayenowa, Warszawa, s. 150–175.
Google Scholar
Kaczorowski B. (red.), 2010, 100 najsłynniejszych obrazów świata, Warszawa.
Google Scholar
Kwiatkowska A., 2013, Interfaces, Interspaces. Image. Language. Cognition, Piotrków Trybunalski.
Google Scholar
Kwiatkowska A., Jarniewicz J. (red.), 2009, Miêdzy obrazem a tekstem, Łódź.
Google Scholar
Langacker R.W., 1987, Foundations of Cognitive Grammar, vol. 1: Theoretical Prerequisites, Stanford.
Google Scholar
Leech G., Short M., 2007, Style in Fiction. A Linguistic Introduction to English Fictional Prose, Harlow.
Google Scholar
Lessing G.E., 2012, Laokoon, czyli o granicach malarstwa i poezji, Kraków.
Google Scholar
Lewandowska-Tomaszczyk B., 2006, Konstruowanie znaczeń i teoria stapiania.–Kognitywizm w poetyce i stylistyce, red. G. Habrajska i J. Ślósarska, Kraków, s. 7–35.
Google Scholar
Liscia S., 2007, Wielkie muzea. Kunsthistorisches Museum, Wiedeń, Warszawa.
Google Scholar
Lodge D., 1977, The Modes of Modern Writing. Metaphor, Metonymy, and the Typology of Modern Literature, London.
Google Scholar
Lotman J., 1977, The Structure of the Artistic Text, Ann Arbor.
Google Scholar
£otman J., 2008, Uniwersum umysłu, Gdańsk.
Google Scholar
Mayenowa M.R., 2000, Poetyka teoretyczna, Wrocław.
Google Scholar
Merleau-Ponty M., 2001, Fenomenologia percepcji, Warszawa.
Google Scholar
Miłosz Cz., 2008a, Powolna rzeka. – Tenże, Poezje wybrane. Selected Poems, Kraków, s. 16.
Google Scholar
Miłosz Cz., 2008b, Godzina. – Tenże, Poezje wybrane. Selected Poems, Kraków, s. 220.
Google Scholar
Morawski S., 1976, Estetyka a semiotyka, „Pamiętnik Literacki”, z. 3, s. 359–402.
Google Scholar
Panofsky E., 1964, Studies in Iconology: Humanistic Themes in the Art of the Renaissance, New York.
Google Scholar
Pazura S., 1973, Struktura i sacrum. Estetyka sztuk plastycznych Hansa Sadlmayra. – Sztuka i społeczeństwo, t. 1:Ocalenie przez sztukę, red. A. Kuczyńska, Warszawa, s. 143–165.
Google Scholar
Porębski M., 2009. Czy metaforę można zobaczyć? – Literatura a malarstwo – malarstwo a literatura. Panorama myśli polskiej XX wieku, red. G. Królikiewicz et al., Kraków, s. 529–542.
Google Scholar
Ripa C., 2012, Ikonologia. Kraków.
Google Scholar
Rusinek M., 2012, Retoryka obrazu. Przyczynek do percepcyjnej teorii figur, Gdańsk.
Google Scholar
Rynck P. de, 2005, Jak czytać malarstwo. Rozwiązywanie zagadek, rozumienie i smakowanie dzieł dawnych mistrzów, Kraków.
Google Scholar
Schefer J.-L., 1969, Scénographie d’un tableau, Paris.
Google Scholar
Shklovsky V., 1965, Russian Formalist Criticism. Four Essays, Lincoln.
Google Scholar
Spolsky E., 1993, Gaps in Nature. Literary Interpretation and the Modular Mind, Albany.
Google Scholar
Tabakowska E., 2009, Między obrazem a tekstem, czyli o przekładzie intersemiotycznym.–Między obrazem a tekstem, red. A. Kwiatkowska, J. Jarniewicz, Łódź 2009, s. 37–47.
Google Scholar
Todorov T., 1986, Synekdochy, „Pamiętnik Literacki”, z. 4, s. 235–247.
Google Scholar
Toporow W.N., 2003, Przestrzeń i rzecz, Kraków.
Google Scholar
Uspienski B., 1977, Strukturalna wspólnota różnych rodzajów sztuki (na przykładzie malarstwa i literatury). – Semiotyka kultury, red. E. Janus i M.R. Mayenowa, Warszawa, s. 211–242.
Google Scholar
Wysłouch S., 2009a, Literatura a sztuki wizualne. W perspektywie semiotyki. – Literatura a malarstwo – malarstwo a literatura. Panorama myśli polskiej XX wieku, red. G. Królikiewicz et al., Kraków, s. 195–206.
Google Scholar
Wysłouch S., 2009b, Wizualność metafory. – Literatura a malarstwo – malarstwo a literatura. Panorama myśli polskiej XX wieku, red. G. Królikiewicz et al., Kraków, s. 543–556.
Google Scholar
Ziomek J., 1984, Metafora a metonimia, „Pamiętnik Literacki”, z. 1, s. 181–210.
Google Scholar