Bartmiński J., 2006a, Miejsce tekstu i tekstologii w programach polonistycznych w szkole i na uniwersytecie. – Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole, red. E. Bańkowska, A. Mikołajczuk, Warszawa: Wydawnictwo Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, s. 169–184.
Google Scholar
Bartmiński J., 2006b, Pytania o przedmiot językoznawstwa: pojęcia językowego obrazu świata i tekstu. W perspektywie polonistyki integralnej. – Polonistyka w przebudowie. Literaturoznawstwo – wiedza o języku – wiedza o kulturze – edukacja, t. 1, red. M. Czermińska, Kraków: Universitas, s. 39–49.
Google Scholar
Bilut-Homplewicz Z., 2021, Prinzip Perspektivierung. Germanistische und polonistische Textlinguistik – Entwicklungen, Probleme, Desiderata. Teil II: Polonistische Textlinguistik, Berlin: Peter Lang.
DOI: https://doi.org/10.3726/b18892
Google Scholar
Czachur W., 2016, O przydatności koncepcji „stylu myślowego” i „kolektywu myślowego” Ludwika Flecka w lingwistyce dyskursu. – Dyskurs i jego odmiany, red. B. Witosz, K. Sujkowska-Sobisz, E. Ficek, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 313–321.
Google Scholar
Czachur W., 2020a, Język a kultura w lingwistycznych badaniach germanistycznych, „Socjolingwistyka”, 34, s. 7–22.
DOI: https://doi.org/10.17651/SOCJOLING.34.1
Google Scholar
Czachur W., 2020b, Lingwistyka dyskursu jako zintegrowany program badawczy, Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT.
Google Scholar
Dobrzyńska T., 1993, Pojęcie tekstu – całościowy komunikat. – Tekst. Próba syntezy, red. T. Dobrzyńska, Warszawa: Instytut Badań Literackich, s. 9–22.
Google Scholar
Fix U., 2020, Sprachwissenschaftlerin zwischen ‚Ost‘ und ‚West‘, „Studia Germanica Gedanensia”, 43, s. 195–220.
Google Scholar
Fleck L., 1986, Powstanie i rozwój faktu naukowego. Wprowadzenie do nauki o stylu i kolektywie myślowym, przeł. M. Tuszkiewicz, Lublin: Wydawnictwo Lubelskie.
Google Scholar
Gajda S., 1982, Podstawy badań stylistycznych nad językiem naukowym, Warszawa– Wrocław: PWN.
Google Scholar
Gajda S., 1993, Gatunkowe wzorce wypowiedzi. – Encyklopedia kultury polskiej XX wieku. T. 2: Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Wrocław: Wiedza o Kulturze, s. 245–258.
Google Scholar
Gajda S., 2005, Język – językoznawstwo – polonistyka. – Polonistyka w przebudowie. Literaturoznawstwo – wiedza o języku – wiedza o kulturze – edukacja, t. 1, red. M. Czermińska, Kraków: Universitas, s. 28–38.
Google Scholar
Motsch W., 1974, Zur Kritik des sprachwissenschaftlichen Strukturalismus, Berlin: Akademischer Verlag.
Google Scholar
Skwarczyńska S., 1965, Wstęp do nauki o literaturze, t. III, Warszawa: Wydawnictwo PAX.
Google Scholar
Witosz B., 2009, Dyskurs i stylistyka, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Witosz B., 2012a, Badania nad dyskursem we współczesnym językoznawstwie polonistycznym, „Oblicza Komunikacji”, 5, s. 61–76.
Google Scholar
Witosz B., 2012b, Od kategorii stylu funkcjonalnego do wieloaspektowych badań dyskursu. – Strukturalizm w Europie Środkowej i Wschodniej. Wizje i rewizje, red. D. Ulicka, W. Bolecki, Warszawa: Instytut Badań Literackich, s. 323–339.
Google Scholar
Wojtak M., 2011, O relacjach dyskursu, stylu, gatunku i tekstu, „tekst i dyskurs – text und diskurs”, 4, s. 69–79.
Google Scholar
Wojtak M., 2019, Wprowadzenie do genologii, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar