Die Sprachmittel der Stilisierung der Wanderungerlebnisse in Z. Kocovä ’s Bücher „ Chväla putoväni” (Das Lob der Wanderung) und „Potize putoväni” (Schwierigkeiten der Wanderung)

Ivana Kolářová




Abstract

Es gibt verschiedene Type der Textstilisierung in den zwei obengenannten Z. Kocovä’s Bücher. Die Wanderungerlebnisse werden in der objektiven Erzählerrede beschrieben, die oft in die erlebte Rede übergeht. In der erlebten Rede werden vor allem die kurze Wanderunggeschichten der Hauptgestalt (eine Frau von Prag -paniz Prahy, eine Kleinstädterin!eine Frau von der Kleinstadt — paniz Male Strany, eine Wandererin -poutnice, eine Mitteleuropäerin - Stredoevropanka, die Oma - babi usw.), die Mein[1]ung des subjektivisierten Erzählers von ihrer Handlung ausgedrückt. Es gibt auch die Meinungen und die Gefühle der Frau von der Prag in der erlebten Rede geschildert. Die Autorin gebraucht noch eine besondere Art der Textstilisierung - den Dialog, den die Frau von Prag (d. h. die Hauptgestalt) mit sich selbst fuhrt-sie spricht sich selbst in der 2. Person an und auch antwortet sich selbst. Die erlebte Rede und der Autodialog werden als besondere Sprachmittel für Subjektivisierung des Textes gebraucht.



Veröffentlicht
2020-12-31

##plugins.themes.libcom.cytowania##

Kolářová, I. (2020). Die Sprachmittel der Stilisierung der Wanderungerlebnisse in Z. Kocovä ’s Bücher „ Chväla putoväni” (Das Lob der Wanderung) und „Potize putoväni” (Schwierigkeiten der Wanderung). Stylistyka, 9, 73–83. Abgerufen von https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/s/article/view/3945

Authors

Ivana Kolářová 

Statistics

Downloads

Keine Nutzungsdaten vorhanden.


Lizenz

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.


Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in

1 2 > >>