Gajda S., 2012, Media – stylowy tygiel współczesnej polszczyzny. – Język w mediach. Antologia, red. M. Kita, I. Loewe, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 15–23.
Google Scholar
Kaszewski K., 2018, Media o sobie. Językowe elementy autopromocyjne w przekazach informacyjnych prasy, radia i telewizji, Warszawa: Semper.
Google Scholar
Kępa-Figura D., 2024, Stylistyka mediów jako dział mediolingwistyki otwartej. – Teksty. Konteksty. Podteksty, red. Z. Bilut-Homplewicz, A. Hanus, W. Kochmańska, A. Mac, B. Drozd, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 99–111.
Google Scholar
Kita M., 2010, Składniki językowego tygla medialnego. – Przeobrażenia w języku i komunikacji medialnej na przełomie XX i XXI wieku, red. M. Karwatowska, A. Siwiec, Chełm: Wydawnictwo Drukarnia Best Print, s. 273–283.
Google Scholar
Kita M., 2017, Pozycja odmiany medialnej wśród innych odmian językowych polszczyzny, „Studia Medioznawcze”, 1, s. 67–74.
Google Scholar
Kita M., Loewe I., 2012 i 2014, Język w mediach, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Kita M., Loewe I., 2016, Język w telewizji, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Kita M., Loewe I., 2016, Język w Internecie, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Kita M., Loewe I., 2018, Język w radiu, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Kita M., Loewe I., 2019, Język w prasie, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Kurkowska H., Skorupka S., 1959, Stylistyka polska. Zarys, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Skowronek B., 2019, Mediolingwistyka w Polsce. Próba podsumowania. – Współczesne media. Problemy i metody badań nad mediami, red. I. Hofman, D. Kępa-Figura, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, s. 21–33.
Google Scholar
Szczurek E., 1995, Styl publicystyczny. – Przewodnik po stylistyce polskiej, red. S. Gajda, Opole: Uniwersytet Opolski – Instytut Filologii Polskiej, s. 363–396.
Google Scholar
Wilkoń A., 2000, Typologia odmian współczesnej polszczyzny, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Witosz B., 2012, O potrzebie perspektywy multimedialnej w badaniach stylistycznych. – Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną, t. 1: Stan wiedzy i postulaty badawcze, red. M. Kita, M. Ślawska, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 155–166.
Google Scholar
Wojtak M., 2015, Rozłożone gazety. Studia z zakresu prasowego dyskursu, języka i stylu, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Wojtak M., 2019, O lingwistycznych fundamentach badań medioznawczych – zarys problematyki. – W poszukiwaniu fundamentów nauk o mediach, red. K. Wolny-Zmorzyński, A. Lewicki, Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut, s. 45–56.
Google Scholar
Wojtak M., 2024, O stylu medialnym jako odmianie współczesnej polszczyzny. – Zielonogórskie seminaria językoznawcze. Słowo – forma, treść, użycie, red. M. Hawrysz, M. Jurewicz-Nowak, I. Kotlarska, Zielona Góra: Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, s. 203–221.
Google Scholar
Żydek-Bednarczuk U., 2004, Zmiany w zachowaniach komunikacyjnych a nowe odmiany językowe (odmiana medialna). – Współczesne odmiany języka narodowego, red. K. Michalewski, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 99–106.
Google Scholar