Dwight Macdonald, language, and the discourse of the downward spiral
Tadeusz Lewandowski
Résumé
Dwight Macdonald’s writings on English designated the source of the language’s corruption in one ofits homelands: the United States. In “Updating the Bible” (1953), “The Decline and Fall of English” (1962), and his analysis of the third edition of Webster's New International Dictionary “The String Untuned” (1962), Macdonald presented a discourse that amounted to a call for the maintenance of standards in the face of a cultural and academic climate permeated by permissiveness, which to his mind debased English by rendering it less precise, aesthetically beautiful, and effective in communication. Countering this perceived downward spiral, therefore, became his main concern.
Mots-clés :
Dwight Macdonald, English, King James Version of the Bible, Revised Standard Version of the BibleRéférences
Macdonald D., 1962 (1983), The Decline and Fall ofEnglish. - Against the American Grain: Essays on the Effects of Mass Culture, New York: Da Capo Press,
pp. 317-336.
Macdonald D., 1962 (1983), The String Untuned. Against the American Grain: Essays on the Effects of Mass Culture, New York: Da Capo Press, pp. 289-316.
Macdonald D., 1960 (1983), Masscult and Midcult. - Against the American Grain: Essays on the Effects of Mass Culture, New York: Da Capo Press, pp. 3-78.
Macdonald D., 1953 (1983), Updating the Bible. -Against the American Grain: Essays on the Effects of Mass Culture, New York: Da Capo Press, pp. 262-284.
Quenqua D., 2012, They’re, Like, Way Ahead of the Linguistic Currrrve, “The New York Times”, February 28, p. DI.
The United States of America and the Functional Illiterates who Contribute to its Decline, 2007, October 6, http://slowdecline.wordpress.com/2007/10/06/the
united-states-of-america-and-the-functional- illiterates-who-contribute-to- its-decline/(accessed May 1, 2012).
Wreszin M., 1994, A Rebel in Defense of Tradition: The Life and Politics of Dwight Macdonald, New York: Basic Books.
Authors
Tadeusz LewandowskiStatistics
Téléchargements
Licence
1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).
2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.
3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.
4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,
c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).
d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.
5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.
6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.
7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.
Articles les plus lus par le même auteur ou la même autrice
- Tadeusz Lewandowski, Patriots and Pinheads: The Propagandistic Stylings of the Fox News Channels “The O'Reilly Factor’' , Stylistyka: Vol. 19 (2010): Style a media
- Tadeusz Lewandowski, Uptalk, Vocal Fry and, Like, Totally Slang: Assessing Stylistic Trends in American Speech , Stylistyka: Vol. 21 (2012): Styl narodowy
- Tadeusz Lewandowski, It is Only a Matter of Style: Hollywood and the Myth of American Cultural Influence in Poland , Stylistyka: Vol. 15 (2006): Styl i kultura
- Tadeusz Lewandowski, Portrait of the All-American Girl in Time: The Contradictions Between 1950s Gender Ideology and Style in Serenteen Magazine , Stylistyka: Vol. 16 (2007): Styl i czas - Style and Time
- Tadeusz Lewandowski, Caruso in America:The Creation and Consolidation of the “Yerismo ” Style , Stylistyka: Vol. 18 (2009): Styl i kreatywność - Style and Creativity