Promeny v produkci a recepci feći vpozdnim reku

Olga Müllerova




Sažetak

Changes in speech on the sound, grammatical, textual and interactive levels (articula- tion of speech sounds, pronunciation of words, volume and pitch of voice; amount and function of pauses, intonation; simplification of grammatical structures, ellipses, correc- tions (rectifications), parentheses, loss of thematic linę, etc.) were examined on the col- lection of taped dialogues taken at home and in an old people’s home.

Ključne riječi:

advanced age, production and reception of speech, articulation, pronunciation, pauses, intonation, ellipses, parentheses

Hoffmannova J., Miillerova O.(eds.), Ćeśtina v dialogu generaci. Pripraveno do tisku (Praha: Academia).Fiehler R., 1996, Die Linguistik und das Alter, “Sprachreport” 1, s. 1-3.

Fiehler R., 1997, Kommunikation im Alter und ihre sprachwissenschaftliche Analyse.Gibt es einen Kommunikationsstil des Alters? - B. Sandig, M. Selting, (eds.), Sprech- und Gesprachsstile, Berlin-New York: Walter de Gruyter, s. 345-370.

Fiehler R., Thimm C., 1998, Das Alter ais Gegenstand linguistischer Forschung - eine Einfuhrung in die Thematik. — R. Fiehler, C. Thimm (eds.), Sprache und Kommunikation im Alter, Opladen Wiesbaden: Westdeutscher Yerlag, s. 7-16.114

Zeman J., (v tisku), Vyslovnostni styly. Pfispevek z konference Kontinuitne a diskonti- nuitne otazky jazykovej komunikacie, Bańska Bystrica 2006.
##plugins.themes.libcom.download##


Objavljeno
2021-02-05

##plugins.themes.libcom.cytowania##


##libcom.authors##

Olga Müllerova 

##libcom.statistics##

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##


##submission.license##

##submission.copyrightStatement##

##submission.license.cc.by-nc-sa4.footer##

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.