Функционирование вопросов в научнои рецензии (те проблеме диалогизации письменной речи)

ЛИДИЯ В. КРАСИЛЬНИКОВА




Sažetak

.L' Auteur de cet article considere l'avis critique comme une sorte de replique dans un dialogue scientifique ecrit. D'ailleurs, le critique peut egalemeнt s'adresser au lecteur, ainsi que poser des questions ou faire des suggestions а l'auteur de l'ouvrage analyse.
L'article critique possede donc une structure communicative toute particuliere assez complexe. L'inteпogation dans l'article critique peut, premierement, remplir sa fonction directe, c'est-a-dire inteпogative (sans replique immediate de l'opposant). Deuxiemement, elle
peut presenter uн procede puor dialoguer, се qui s 'exprime surtout dans les raisonnements du critique (autocommuнication) ou lors de l'expose des proЫemes du texte analyse. Et troisiemement, l'inteпogation peut etre employee а des fins stylistiques pour organiser
le texte. Les coнstructions inteпogatives ont egalement des significations supplementaires, appreciatives ou modales.


Арутюнова Н.Д., 1970, Некоторые типы диалогических рейkций и "почему"- репшки в русском языке, ,,Филологические науки", № 3.

Кириченко И.В., 1990, Функционирование средств экспрессивного синтаксиса в тексто вой структуре на учно-популярного про изведен ияkипология текста в функционально-сти;шстическом аспекте, Пермь.

Милевская Т.Е., 1985, Средства выражения речевого конmй1Сmа в русском язы ке (вопросно-о тве тный к о мплекс в н а учно-по пулярных произведе) АКД, Ленинград.

Кожина М.Н., 1986, О диалогичности письменной научной речи. Учебноеb пособие по спецкурсу, Пермь.

Светане С.В., 1985, О диалогизации монолога, ,,Филогические науки" № 4.
##plugins.themes.libcom.download##


Objavljeno
2021-07-22

##plugins.themes.libcom.cytowania##


##libcom.authors##

ЛИДИЯ В. КРАСИЛЬНИКОВА 

##libcom.statistics##

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##


##submission.license##

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.