Frank A., 2010, Dziennik. (Oficyna) 12 czerwca 1942 – 1 sierpnia 1944, przeł. A. Oczko, Kraków.
Google Scholar
Laskier R., 2008, Pamiętnik, Będzin.
Google Scholar
Rubinowicz D., 1960, Pamiętnik, Warszawa 1960.
Google Scholar
Sierakowiak D., 1960, Dziennik, słowo wstępne A. Rudnicki, Warszawa.
Google Scholar
Baluch A., 1994, Dziecko i jego światy. – Dziecko i świat przedstawiony, czyli tajemnice dziecięcej lektury, red. A. Baluch, Wrocław, s. 13−26.
Google Scholar
Chmielewska I., 2011, Pamiętnik Blumki, Warszawa.
Google Scholar
Cieślikowski J., 1983, Wiersz dziecięcy. – Literatura i podkultura dzieci i młodzieży. Antologia opracowań, red. J. Cieślikowski, R. Waksmund, Wrocław.
Google Scholar
Cieślikowski J., 1985, Literatura osobna, Warszawa.
Google Scholar
Domańska E., 2004, „Niechaj umarli grzebią żywych”. Monumentalna przeciw-historia Daniela Libeskinda.–Narracja i tożsamość, t.1: Narracje w kulturze, red. W. Bolecki, R. Nycz, Warszawa, s. 221−247.
Google Scholar
Dzieci Holokaustu mówią..., 1993, oprac. W. Śliwowska, Warszawa.
Google Scholar
Engelking B., 2001, Zagłada i pamięć. Doświadczenie Holocaustu i jego konsekwencje opisane na podstawie relacji autobiograficznych, Warszawa.
Google Scholar
Foucault M., 1998, Wykład z 28 stycznia 1976–Trzeba bronić społeczeństwa. Wykłady z Collѐge de France, 1976, red. M. Foucault, przeł. M. Kowalska, Warszawa, s. 71−89.
Google Scholar
Foucault M., 2012, Sobąpisanie. –Antropologia twórczości słownej. Zagadnienia i wybór tekstów, oprac. K. Hagmajer-Kwiatek, A. Karpowicz, J. Kowalska-Leder, Warszawa, s. 322−327.
Google Scholar
Heska-Kwaśniewicz K., 2013, Literacka legenda Janusza Korczaka. – Czytanie Korczaka. Książki, bohaterowie. Postawy, red. K. Tałuć. Katowice, s. 13−26.
Google Scholar
Hirsch M., 2010, Żałoba i postpamięć. Przeł. K. Bojarska. – Teoria wiedzy o przeszłości na tle współczesnej humanistyki. Antologia, red. E. Domańska, Poznań.
Google Scholar
Knoll R., 2013, Dziennik, wstęp i oprac. J. Kowalska-Leder, Warszawa.
Google Scholar
Konopczyńska-Tota E., 2013, „Zasmucam się na widok masy czekającej na śmierć”. Zagłada w oczach Rutki Laskier. – Żydowskie dziecko, red. A. Jeziorkowska-Polakowska, A. Karczewska, Lublin, s. 201−210.
Google Scholar
Kowalska-Leder J., 2009, Doświadczenie Zagłady z perspektywy dziecka w polskiej literaturze dokumentu osobistego, Wrocław.
Google Scholar
Koziołek R., 2015, Deklaracje. – R. Koziołek, Dobrze się myśli literaturą, Katowice.
Google Scholar
Kruszyńska E., 2011, W świecie wartości doktora Korczaka, „Guliwer”, nr 4.
Google Scholar
LaCapra D., 2006, Psychoanaliza, pamięć i zwrot etyczny. – Pamięć, etyka i historia. Anglo-amerykańska teoria historiografii lat dziewięćdziesiątych. (Antologia przekładów), red. E. Domańska, Poznań.
Google Scholar
Lang B., 2004, Przedstawienie zła. Etyczna treść a literacka forma, przeł. A. Ziębińska-Witek, „Literatura na Świecie”, nr 1−2.
Google Scholar
Lejeune Ph., 2010,„Drogi zeszycie...”, „Drogi ekranie...”. O dziennikach osobistych, przeł. A. Karpowicz, M. i P. Rodakowie, wstęp P. Rodak, Warszawa.
Google Scholar
Leociak J., 1997, Tekst wobec Zagłady. O relacjach z warszawskiego getta, Warszawa.
Google Scholar
Merżan I., 1981, Podziw i kontrowersje. – Wspomnienia o Januszu Korczaku, t. 1, red. L. Barszczewska, B. Milewicz, Warszawa, s. 116−133.
Google Scholar
Our Living Legacy, 2003, ed. M. Fisher, I. Steinfeldt, Yad Vashem.
Google Scholar
Rodak P., 2009, Prawda w dzienniku osobistym. „Teksty Drugie”, nr 4, s. 23−38.Rutkowski K., 1987, Przeciw (w) literaturze. Esej o „poezji czynnej” Mirona Białoszewskiego i Edwarda Stachury, Bydgoszcz.
Google Scholar
Sikorska M., Smyczyńska L., 2014, Ewangelia według Korczaka. „Pamiętnik Blumki” Iwony Chmielewskiej. – Wyczytać świat. Międzykulturowość w literaturze dla dzieci i młodzieży, red. B. Niesporek-Szamburska, M. Wójcik-Dudek, A. Zok-Smoła, Katowice, s. 151‒160.
Google Scholar
Sobolewska J., 1999, Dzieci Holokaustu. – Tematy żydowskie. Historia, literatura, edukacja, red. E. Traba, R. Traba, Olsztyn, s. 173−187.
Google Scholar
Sokołowska K., 2010, „I dziś jestem widzem”. Narracje dzieci Holokaustu, Białystok 2010.
Google Scholar
Sontag S., 1986, O fotografii. Przeł. S. Magala, Warszawa.
Google Scholar
Tatelbaum I.B, 2004, Through Our Eyes. Children Witness The Holocaust, Israel.
Google Scholar
Wallis A., 1977, Miasto i przestrzeń, Warszawa.
Google Scholar
White H., 2014, Przeszłość praktyczna, przeł. A. Czarnacka. – Przeszłość praktyczna, red. E. Domańska. Kraków.
Google Scholar
Wójcik-Dudek M., 2016, W(y)czytać Zagładę. Praktyki postpamieci w polskiej literaturze XXI wieku dla dzieci i młodzieży, Katowice.
Google Scholar
Zabawa K., 2013, Książka obrazkowa czy ikonotekstowa – sojusz słowa z obrazem. – Rozpoczęta opowieść. Polska literatura dziecięca po 1989 roku wobec kultury współczesnej, red. K. Zabawa, Kraków, s. 63−79.
Google Scholar
Żukowski T., 2002, „Czy też poczuję się jeszcze kiedyś sobą?...”, „Midrasz”, nr 2, s. 20−23.
Google Scholar
Żydowskie dzieci oskarżają, 1993, wybór K. Czarnota, Warszawa 1993
Google Scholar