"Â rasskažu vam o sebe". Neskolʹko zamečanij o novejšej evropejskoj tradicii liričeskogo narrativa

Vadim Mihajlin




Abstrakt

"I’ll tell you of myself': some remarks on the Ешореаn lyric narrative traditioп after Rousseau". Three main figures due to the aпalysis from the offered here anthropological point of view on the respective literary tradition are J.-J. Rousseau, Marcel Proust and Gertrude Stein. The tradition ofthe authoblographical narrative is seen as based on the se[1]arch for raison d'etre for the пеw narrative strategy. Within the traditional society the in[1]dividual "destiny", narrative (seen here as а пarrated episode provided with а quality of а mimetic traпsfer) stretched out to the limits ofan " individual Ьiography" and stacked into the rigid framework of the genre and rhetoric reqt1irements ft1lfilled the task of postula[1]tion and balancing the system of correspondences between the individual history (indivi[1]dual "destiny") and normative strata staпdard of а single humaп "destiny" . The пеw stra[1]tegy estaЬ!ished Ьу Rousseau due to the failure ofthe traditioпal пarrative strategies as the modes of the society self-regulating means within the situation of washing онt of the tra[1]ditional society structures, was based п the individual experience as one and the only re[1]liaЫe one. Was it really so? How the faux pas done Ьу Rottsseau was taken у the st1b[1]sequent literary tradition?



Opublikowane
2002-12-31

Cited By / Share

Mihajlin, V. (2002). "Â rasskažu vam o sebe". Neskolʹko zamečanij o novejšej evropejskoj tradicii liričeskogo narrativa. Stylistyka, 11, 129–156. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/s/article/view/3718

Autorzy

Vadim Mihajlin 

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.


Licencja

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.