Caruso in America:The Creation and Consolidation of the “Yerismo ” Style

Tadeusz Lewandowski




Аннотация

This paper examines the American career of the Italian tenor Enrico Caruso (1873-1921). It is argued that Caruso’s experience at New York’s Metropolitan Opera House was of greater importance to the evolution of twentieth-century tenor singing than is generally recognized. This is so because of the demand for vocal histrionics over refinement among the city’s opera going public, which exerted a distinct influence on Caruso’s singing. As a result, the tenor’s willingness to indulge his audiences’ tastes contributed to a profound stylistic transformation from the polished Italian Bel Canto (literally, “beautifiil singing”) School, to the morę emotive Yerismo (literally, “true to life”) singing style that predomi- nates today. The writings of Caruso’s contemporary critics are examined along with his recordings for America’s Victor Recording Company, in order to document the transfor- mation of his singing, and show how after refming his veristic mannerisms he changed critical standards and created a new form of operatic address. Hence were it not for Caru- so’s American experience, the stylistic development of modem tenor singing would have unquestionably been much different, meaning that Enrico Caruso’s forging of the verismo style and his recorded legacy can be considered one of America’s primary contributions to the art of opera.

Ключевые слова:

Enrico Caruso, opera, Verismo, Bel Canto, Metropolitan Opera House, tenors

Caruso D., 1945, Enrico Caruso: His Life and His Death, New York: Simon & Schuster.

Caruso E. Jr. and A. Farkas, 1990, Enrico Caruso: My Father and My Family. Portland: Amadeus Press.

Dizikes J., 1993, Opera in America: A Cultural History, New Haven: Yale University Press.

Greenfeld H., 1983, Caruso. New York: G. P. Putnanfs Sons.

Jackson S., 1972, Caruso. New York: W. H. Allen & Company.

Scott M. and G. Jellenick, 1990, The Complete Caruso. New York: BMG Classics.

Scott M., 1988, The Great Caruso, London: Hamlish Hamilton Press.

Scott M., 1977, The Record of Singing: To 1914. London: Duckworth Press.

Semenoff B., 1994, Great Singers at La Scala, New York: Nimbus Limited.

Semenoff B., 1993, Great Singers in New York. New York: Nimbus Limited.

Zucker S., 1998, “The Young Caruso”. Opera Fanatic Catalog. October.

Опубликован
2021-02-03

##plugins.themes.libcom.cytowania##

Lewandowski, T. (2021). Caruso in America:The Creation and Consolidation of the “Yerismo ” Style. Stylistyka, 18, 219–235. извлечено от https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/s/article/view/3537

Authors

Tadeusz Lewandowski 

Statistics

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.


Лицензия

Copyright (c) 2009 Stylistyka

Лицензия Creative Commons

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-ShareAlike» («Атрибуция — Некоммерческое использование — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.