Portrait of the All-American Girl in Time: The Contradictions Between 1950s Gender Ideology and Style in Serenteen Magazine
Tadeusz Lewandowski
Анотація
“Portrait of the All-American Girl in Time: The Contradictions Between 1950s Gender Ideology and Style in Seventeen Magazine, by Tadeusz Lewandowski, examines the ideał of adolescent femininity constructed by Seventeen magazine in the decade of the 1950s. Seventeen, First published in 1944, was the first periodical directed at teenage girls during the postwar era, and has until today remained the most popular. From its immediate in- ception during World War II it promoted a vision of the American girl as independent, and spoke out against gender inequality, much in keeping with the war emergency govem- ment propaganda of the time. However, by the 1950s Seventeen had been transformed from an organ that endorsed the emancipation of women from traditional gender roles to one that fully promoted the role of housewife as the single legitimate goal for young women. This was in accordance with the prevailing theories that emerged after the war as to women’s natural inclination to domesticity and motherhood, and the feminine ideał that appeared with it. To this, Seventeen added a consciously constructed ideał of adolescent femininity that its readers were expected to conform to, existing within the confines of a larger gender ideology that placed boys in a dominant position and encouraged physical beautification and allure. This paper explores Seventeen ’s adolescent feminine ideał and its roots, and also examines the contradictions between its emphasis on chastity and inno- cence, and the sexually charged clothing and make up styles that young women were urged to adopt within Seventeen 's pages.
Ключові слова:
“Seventeen” magazine, style, fashion, gender, postwar feminine ideal, new domesticity, 1950sПосилання
Editorial, Seventeen, October 1944.
Factor B., “Let’s Get Pretty”, Seventeen, January 1962.
Friedan B., The Feminine Mystique, (Originally published in 1963) New York: Dell Publishing, 1995.
“How to Say Yes...and No Nicely”, Seventeen, January 1952.
“Jobs Have No Gender”, Seventeen, April 1945.
Leavy P., “Dates on the Sunny Side”, Seventeen, January 1952.
May E. T., HomewardBound: American Families in the Cold War Era, New York: Basic Books, 1988.
Palladino G., Teenagers: An American History, New York: Basic Books, 1996.
Pellegrini F., “A Girl and Her Hands”, Seventeen, January 1950.
Spigel L., Make Room for TV: Television and the Family Ideał in Postwar America. Chicago: The University of Chicago Press, 1992.
“Why Finish High School?”, Seventeen, December 1944.
##libcom.authors##
Tadeusz Lewandowski##libcom.statistics##
Завантаження
Ліцензія
Авторське право (c) 2007 Stylistyka
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).
2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.
3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.
4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:
a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,
c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).
d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.
5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.
6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.
7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.
Статті цього автора (авторів), які найбільше читають
- Tadeusz Lewandowski, Patriots and Pinheads: The Propagandistic Stylings of the Fox News Channels “The O'Reilly Factor’' , Stylistyka: Том 19 (2010): Style a media
- Tadeusz Lewandowski, It is Only a Matter of Style: Hollywood and the Myth of American Cultural Influence in Poland , Stylistyka: Том 15 (2006): Styl i kultura
- Tadeusz Lewandowski, Uptalk, Vocal Fry and, Like, Totally Slang: Assessing Stylistic Trends in American Speech , Stylistyka: Том 21 (2012): Styl narodowy
- Tadeusz Lewandowski, Caruso in America:The Creation and Consolidation of the “Yerismo ” Style , Stylistyka: Том 18 (2009): Styl i kreatywność - Style and Creativity
- Tadeusz Lewandowski, Dwight Macdonald, language, and the discourse of the downward spiral , Stylistyka: Том 23 (2014): Dyskurs i styl