Opublikowane: 2019-11-03

Kobieta w reklamie

Marcela Widera
Studia Krytyczne/Critical Studies
Dział: Varia
DOI https://doi.org/10.25167/sk.1436

Abstrakt

Obecnie w dużej części przekazów reklamowych występują kobiety, dlatego też w pracy przyjrzano się w jaki sposób ukazywana jest kobiecość w reklamie. W tekoecie zostały ukazane stereotypowe role kobiety tradycyjnej i kobiety nowoczesnej. Jak wynika z analizy literatury sposób stereotypizacji kobiet zależy od tego, do kogo kierowany jest dany komunikat reklamowy. W niniejszej pracy wykazano w jaki sposób instrumentalizowana jest kobiecość w reklamie internetowej. Celem rozważań jest także określenie cechy poszczególnych typów wizerunku kobiet w reklamie. W odniesieniu zostało przeprowadzone badanie jakościowe polegające na analizie treści przekazów reklamowych umieszczonych na stronach ogólnoinformacyjnych, a także na portalach skierowanych kolejno do kobiet i mężczyzn. Wśród nich szczególną uwagę warto zwrócić na ustalenie, w myśl którego współcześnie mamy do czynienia ze znacznym rozróżnieniem reklam w zależności od grupy docelowej. Wynika z tego, że w reklamach skierowanych do kobiet uwypuklane są zupełnie inne aspekty kobiecooeci, niż w reklamach przeznaczonych do mężczyzn, w związku z odmiennym postrzeganiem kobiecości przez te grupy docelowe.

Słowa kluczowe:

Wizerunek, instrumentalizacja, stereotyp, reklama, kobieta.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Widera, M. (2019). Kobieta w reklamie. Studia Krytyczne/Critical Studies, (4), 113–130. https://doi.org/10.25167/sk.1436

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.