Opublikowane: 2020-06-28

Oglądanie telewizji w telewizji. Przypadek Gogglebox

Anna Wendlińska
Studia Krytyczne/Critical Studies
Dział: Temat numeru
DOI https://doi.org/10.25167/sk.2116

Abstrakt

Autorka w niniejszej pracy próbuje przedstawić zjawisko komunikacji społecznej w przekazie
reality TV, a także skupia się na analizie brytyjskiej i polskiej wersji formatu
Gogglebox. Stara się pokazać kierunki rozwoju telewizyjnej rozrywki, skupiając się na
gatunku reality TV. W pracy przytoczono wyniki badań jakościowych grupy studentów.
Na przykładzie programu Gogglebox, autorka próbuje wskazać przyczyny zainteresowania
odbiorców telewizją rozrywkową i postrzeganie uczestników tego typu programów.
Dodatkowo obrazuje wpływ konwergencji mediów na oglądalność przekazu telewizyjnego.

Słowa kluczowe:

telewizja, Reality TV, Gogglebox, rozrywka, konwergencja mediów

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Wendlińska, A. (2020). Oglądanie telewizji w telewizji. Przypadek Gogglebox. Studia Krytyczne/Critical Studies, (8), 70–91. https://doi.org/10.25167/sk.2116

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.