Opublikowane: 2020-11-07

Produkt turystyczny miasta – studium przypadku Legnicy

Dariusz Zawada , Michał Kuriata

Abstrakt

Treść artykułu dotyczy określonego produktu turystycznego miasta (PTM), utworzonego na podstawie turystycznych walorów użytkowych miasta. Autorzy ustosunkowują się do PTM Legnicy i określają jego wartość na podstawie turystycznych walorów użytkowych miasta. Aby to zrobić, opierając się na literaturze, zdefiniowano znaczenie pojęcia walorów użytkowych i turystycznych walorów użytkowych miasta. Następnie scharakteryzowano turystyczne walory użytkowe miasta Legnicy, podkreślono jego znaczenie jako centrum kulturalnego, ekonomicznego i edukacyjnego regionu i wyjaśniono pojęcie produktu turystycznego miasta. Omówiono również procedury określania wartości syntetycznych miar rozwoju i budowy opisanych wskaźników: liczbę noclegów, udział turystów zagranicznych w liczbie noclegów i liczbę pokoi w hotelach.

W dalszej części artykułu obliczono wartości produktu turystycznego miasta Legnicy w latach 2006–2011, określono jego dynamikę i wskazano sposoby jego budowy.

Słowa kluczowe:

walory użytkowe miasta, turystyczne walory użytkowe miasta, produkt turystyczny miasta, syntetyczne miary rozwoju

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Zawada, D., & Kuriata, M. (2020). Produkt turystyczny miasta – studium przypadku Legnicy. Studia Miejskie, 22, 117–127. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/sm/article/view/2484

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.