Produkt gospodarczy miasta
Dariusz Zawada
Abstrakt
Treść artykułu dotyczy specyficznego „produktu” gospodarczego miasta, który powstaje w oparciu o: gospodarcze walory użytkowe miasta, bazę ekonomiczną miasta, działające na jego terenie małe i średnie przedsiębiorstwa handlowe i usługowe oraz inwestorów, a także istniejące i tworzone miejsca pracy. Określona wartość wszystkich składowych „produktu” gospodarczego miasta wpływa na jego wartość oraz na wartość M-Produktu wytwarzanego przez miasto oraz na poziom konkurencyjności tegoż miasta. W artykule przedstawiono zagadnienia dotyczące bazy ekonomicznej, rozwoju gospodarczego, gospodarczych walorów użytkowych miasta, podmiotów tworzących miejsca pracy, produktu gospodarczego miasta oraz pozyskiwania inwestorów. Wyjaśnione zostały także pojęcia: bazy ekonomicznej, bezrobocia instytucjonalnego, gospodarczych walorów użytkowych miasta, oraz przybliżone zostały systemy innowacyjne, gospodarka oparta na wiedzy i kooperacja.
Słowa kluczowe:
gospodarcze walory użytkowe, produkt gospodarczy miasta, centrum gospodarcze, innowacyjność, bezrobocie instytucjonalne, potrzeby podstawowe, kooperacjaAutorzy
Dariusz ZawadaStatystyki
Downloads
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Inne teksty tego samego autora
- Dariusz Zawada, Produkt turystyczny miasta , Studia Miejskie: Tom 16 (2014)
- Dariusz Zawada, Michał Kuriata, Produkt turystyczny miasta – studium przypadku Legnicy , Studia Miejskie: Tom 22 (2016)
- Dariusz Zawada, Michał Kuriata, Społeczne zasoby konkurencyjności miast na przykładzie Legnicy , Studia Miejskie: Tom 19 (2015)