Arnott Peter. 1979. Bizantyjczycy i ich świat. Tłum. Krystyna Dudziak. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Bourguet du Pierre. 1991. Sztuka Koptów. Tłum. Jadwiga Lipińska. Warszawa: Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe.
Google Scholar
Feuillet Michel. 2006. Leksykon symboli chrześcijańskich. Tłum. Magdalena Paleń. Poznań: Księgarnia św. Wojciecha.
Google Scholar
Forstner Dorothea. 2001. Świat symboliki chrześcijańskiej. Leksykon. Tłum. i oprac. Wanda Zakrzewska, Paweł Pachciarek, Ryszard Turzyński. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX.
Google Scholar
Frühling Irena, Oleschko Herbert. 2003. Ewolucja ikonografii w malarstwie europejskim. W Księga o aniołach. Red. Herbert Oleschko, 514–538. Kraków: WAM.
Google Scholar
Frye H. Northrop. 1998. Wielki kod. Biblia i literatura. Tłum. Agnieszka Fulińska. Bydgoszcz: Homini.
Google Scholar
Gibson Clare. 2007. Jak czytać symbole. Język symboli w różnych kulturach. Tłum. Kamil Kruszewicz. Warszawa: Arkady.
Google Scholar
Giorgi Rosa. 2005. Aniołowie i demony. Tłum. Tamara Łozińska. Warszawa: Arkady.
Google Scholar
https://fara.archpoznan.pl/fara/30-prezbiterium-oltarz-glowny (14.08.2022).
DOI: https://doi.org/10.3390/en14102778
Google Scholar
Impelluso Lucia. 2006. Natura i jej symbole. Rośliny i zwierzęta. Tłum. Hanna Cieśla. Warszawa: Arkady.
Google Scholar
Jakubiak Krzysztof. 2007. Obraz wroga w starożytnej Persji. W Wyobrażenie wroga w dawnych kulturach. Red. Jerzy Axer, Justyna Olko, 57–72. Warszawa: DiG.
Google Scholar
Jastrzębowska Elżbieta. 2008. Sztuka wczesnochrześcijańska. Kraków: WAM.
Google Scholar
Klauza Karol. 2008. Teokalia, piękno Boga. Prolegomena do estetyki dogmatycznej. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Kobielus Stanisław. 2002. Bestiarium chrześcijańskie. Zwierzęta w symbolice i interpretacji. Starożytność i średniowiecze. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX.
Google Scholar
Kobielus Stanisław. 2006. Florarium christianum. Symbolika roślin – chrześcijańska starożytność i średniowiecze. Kraków: Wydawnictwo Benedyktynów Tyniec.
Google Scholar
Kobielus Stanisław. 2011. Krzyż Chrystusa. Od znaku i figury do symbolu i metafory. Kraków: Wydawnictwo Benedyktynów Tyniec.
Google Scholar
Kobielus Stanisław. 2012. Lapidarium christianum. Symbolika drogich kamieni. Wczesne chrześcijaństwo i średniowiecze. Kraków: Wydawnictwo Benedyktynów Tyniec.
Google Scholar
Kuś Agnieszka. 2007. Wróg książęcego ładu – smoki, gryfy, lwy i inne bestie w systemie sfragistycznym Piastów. W Wyobrażenie wroga w dawnych kulturach. Red. Jerzy Axer, Justyna Olko, 175–183. Warszawa: DiG.
Google Scholar
Lurker Manfred. 1989. Słownik obrazów i symboli biblijnych. Tłum. Kazimierz Romaniuk. Poznań: Pallottinum.
Google Scholar
Marecki Józef, Rotter Lucyna. 2009. Jak czytać wizerunki świętych. Leksykon atrybutów i symboli hagiograficznych. Kraków: Universitas.
Google Scholar
Michałowski Kazimierz. 1969. Nie tylko piramidy… Sztuka dawnego Egiptu. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Google Scholar
Moisan-Jabłońska Krystyna. 2002. Obrazowanie walki dobra ze złem. Kraków: Universitas.
Google Scholar
Réau Louis. 1958. Iconographie de l’art chrétien. Iconographie des saints. T. 3. Paris: Presses universitaires de France.
Google Scholar
Rożek Michał. 2008. Groby królewskie na Wawelu. Kraków: Petrus.
Google Scholar
Seibert Jutta. 2007. Leksykon sztuki chrześcijańskiej. Tematy, postacie, symbole. Tłum. Dominik Petruk. Kielce: Jedność.
Google Scholar
Sprutta Justyna. 2015. „Le culte et l’iconographie de Saint Théodore dans la tradition byzantine”. Series Byzantina 13: 31–41.
Google Scholar
Sprutta Justyna. 2016. „Calcatio jako triumf Boga nad złem. Szkic zagadnienia”. Studia Gnesnensia 30: 289–299.
Google Scholar
Sprutta Justyna. 2018. „Motyw węża w bizantyńskiej i staroruskiej ikonografii świętych wojowników (do XV w.)”. Studia Bydgoskie 12: 225–237.
Google Scholar
Szczepanowicz Barbara, Mrozek Andrzej. 2007. Atlas zwierząt biblijnych. Miejsce w Biblii i symbolika. Kraków: WAM.
Google Scholar
Talbierska Jolanta. 1985. „Treści ideowe dekoracji monumentalnej kościoła Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Nysie, dawniej kościoła klasztornego bożogrobców”. Studia Theologica Varsaviensia 23 (1): 171–218.
Google Scholar