Opublikowane: 2018-12-18

Cross-border virtual teams, as seen from applied psychology & applied economy perspective. A Case study of a cross-cultural teaching program

Radosław B. Walczak , Jaroslava Kubátová , Klara Seitlová
Border and Regional Studies
Dział: Artykuły
DOI https://doi.org/10.25167/ppbs374

Abstrakt

Podczas gdy komunikacja staje się coraz łatwiejsza dzięki rozprzestrzenianiu się technologii komunikacji przez Internet (ICT), coraz więcej firm i osób staje przed wyzwaniem (współ)tworzenia i zwiększania efektywności wirtualnych zespołów. Chodzi tutaj o grupy ludzi kontaktujące się między sobą wyłącznie przez Internet, bez kontaktów w realnym świecie. Pomimo licznych zalet, do których należą między innymi niskie lub wręcz zerowe koszty finansowe oraz niezwykła elastyczność tworzenia, przed wirtualnymi zespołami istnieje też wiele wyzwań, nie widocznych z zewnątrz. W bieżącym artykule omawiamy zalety programu zajęć, zaprojektowanego do wzmacniania umiejętności komunikacji w wirtualnych zespołach. Opisujemy projekt dydaktyczny zrealizowany jednocześnie pomiędzy Uniwersytetem Palackiego (Olomouc, CZ) i Uniwersytetem Opolskim (Opole, PL) w semestrze letnim w roku 2015. Argumentujemy, iż taki program może przynieść korzyści zarówno z perspektyw jednostkowej, jak i biznesowej, pod warunkiem podjęcia odpowiednich przygotowań.

Słowa kluczowe:

zespoły wirtualne, komunikacja transgraniczna, komunikacja internetowa, zasoby ludzkie

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Walczak, R. B., Kubátová, J., & Seitlová, K. (2018). Cross-border virtual teams, as seen from applied psychology & applied economy perspective. A Case study of a cross-cultural teaching program. Border and Regional Studies, 6(4), 305–318. https://doi.org/10.25167/ppbs374

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.