(FO) – Foto Ochota: dzielnica Ochota na zdjęciach mieszkańców, http://www.fotoochota. waw.pl/ (dostęp: 12.09.2018)
Google Scholar
(AB) – Cyfrowe Archiwum Bemowa, http://cab.waw.pl/ (dostęp: 08.09.2018)
Google Scholar
(AS) – Sedlina.pl Portal Miłośników Danego Szczecina, http://sedina.pl/wordpress/ (dostęp: 11.09.2018)
Google Scholar
(MU) – Muranoteka – cyfrowe archiwum dzielnicy Muranów, http://muranoteka.pl/ (dostęp: 29.09.2018)
Google Scholar
(ŁO) – Miastograf – Cyfrowe Archiwum Łodzian, https://www.miastograf.pl/ (dostęp: 12.12.2018)
Google Scholar
(BR) – Bronowickie Archiwum Społeczne, http://archiwumbronowickie.pl (dostęp: 21.11.2018)
Google Scholar
(MT) – Mediateka CLZ – multimedialne archiwum historii miasta i regionu, http://www.mediateka.centrumzamenhofa.pl/ (dostęp: 29.09.2018)
Google Scholar
Assmann J., 2008, Pamięć kulturowa. Pismo, zapamiętywanie i polityczna tożsamość w cywilizacjach starożytnych, przeł. A. Kryczyńska-Pham, Warszawa.
Google Scholar
Bauman, Z., 1990, Socjologia, Poznań.
Google Scholar
Czachur W., 2011, Dyskursywny obraz świata – kilka refleksji, „Tekst i Dyskurs. Text und Diskurs”, nr 4, s. 79–97.
Google Scholar
Dovey J., 2008, Uwagi na temat hipertekstualnej teorii narracji, przeł. J. Mach. – Ekrany piśmienności, red. A. Gwóźdź, Warszawa, s. 157–172.
Google Scholar
Duda B., Przyklenk J., Sujkowska-Sobisz K., w druku, Reprezentacje humanistyki cyfrowej w polskim dyskursie naukowym. – Cyfrowe światy, wspólnoty, dyskursy, red. K. Sujkowska-Sobisz, E. Ficek, Katowice.
Google Scholar
Duda B., 2018, Miasto w świecie dyskursów, Katowice.
Google Scholar
Dziekanowska M., 2012, Pamięć a tożsamość zbiorowa. – Pamięć jako kategoria rzeczywistości społecznej, red. M. Dziekanowska, J. Styka, Lublin, s. 25–37.
Google Scholar
Filipiak M., 2015, Tożsamość jednostki w społeczeństwie Sieci, „Kultura – Historia – Globalizacja”, nr 17, s. 27–41.
Google Scholar
Grzyś P., 2017, Wizerunek miasta a jego tożsamość – współczesne zależności, „Architectus. Pismo Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej”, nr 2 (50), s. 3–14.
Google Scholar
Habrajska G., 2004, Komunikacyjna analiza i interpretacja tekstu, Łódź. Halbwachs M., 1969, Społeczne ramy pamięci, przeł. M. Król, Warszawa.
Google Scholar
Hałas E., 2012, Wstęp. – Kultura jako pamięć. Posttradycyjne znaczenie przeszłości, red. E. Hałas, Kraków, s. 5–14.
Google Scholar
Kita M., 2013, Polski dyskurs prywatności, „Postscriptum Polonistyczne”, nr 1 (11), s. 93–103.
Google Scholar
Kowalewski M., 2016, Obywatelstwo miejskie. Wokół idei i niektórych rozwiązań formalnych, „Przegląd Socjologiczny”, t. LXV (65), nr 1, s. 27–47.
Google Scholar
Kołodziej-Durnaś A., 2003, Środowisko we współczesnych teoriach socjologicznych (Anthony Giddens i Ulrich Beck), „Rocznik Ochrony Środowiska”, t. V, s. 239–242.
Google Scholar
Krzyżanowska N., 2013, (Krytyczna) analiza dyskursu a (krytyczna) analiza gender: zarys synergii teoretycznej i metodologicznej, „Przegląd. Socjologii Jakościowej”, nr 1 (9), s. 62–84.
DOI: https://doi.org/10.18778/1733-8069.9.1.05
Google Scholar
Kula M, 2002, Nośniki pamięci historycznej, Warszawa.
Google Scholar
Kurz I. (red.), 2014, Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci, wersja e-pub, Warszawa.
Google Scholar
Majer A., 2015, Socjologia miasta osobistego, Łódź.
DOI: https://doi.org/10.18778/7969-856-1
Google Scholar
Majer A., 2016, Miasto w osobistym wymiarze, „Studia Miejskie”, nr 21, s. 9–28.
Google Scholar
Nora P., 2002, Epoka upamiętniania, rozmowa z Pierre’em Norą. – Rewanż pamięci, red. J. Żakowski, Warszawa, s. 40–59.
Google Scholar
Nora P., 2011, Między pamięcią a historią: Les lieux de mémoire, przeł. M. Borowski, M. Sugiera, „Didaskalia”, nr 10, s. 20–27.
Google Scholar
Nowak J., 2011, Społeczne reguły pamiętania. Antropologia pamięci zbiorowej, Kraków.
Google Scholar
Oldenburg R., 1989, The Great Good Place. Cafés, Coffee Shops, Bookstores, Bars, Hair Salons, and Other Hangouts at the Heart of a Community, New York.
Google Scholar
Rewers E., 2005, Post-polis, Kraków.
Google Scholar
Witosz B., 2016, Kategoria dyskursu w polonistycznej edukacji akademickiej. – Jak analizować dyskurs? Perspektywy dydaktyczne, red. W. Czachur, A. Kulczyńska, Ł. Kumięga, Kraków, s. 19–39.
Google Scholar