„A później będzie płacz…”

Tytuły wiadomości w e-mail marketingu jako przykłady tekstów perswazyjnych

Abstrakt

This article examines the characteristics of subject lines in email marketing messages, focusing on subscription-based communications from marketing professionals. These messages, which promote participation in webinars and purchase of products such as training materials and e-books, are targeted at entrepreneurs and constitute an integral component of marketing communication. Recognized as inherently persuasive, these emails frequently employ eye-catching headlines in bold type, embellished with emojis, to capture attention. The study analyses how varied sentence structures – including interrogative, imperative, and declarative forms – influence recipients’ emotions. Additionally, the use of colloquial language and, most probably, intentional linguistic mistakes is explored as a strategy to build rapport with potential clients. The ultimate objective of these messages is to maximize customer acquisition and drive sales of the advertised products.

Słowa kluczowe:

subject, email marketing, marketing communication, persuasion in email, subject lines, colloquial style

Bralczyk J., 2004, Język na sprzedaż, czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  Google Scholar

Czajkowska K., 2023, Newsletter – co to jest i jak go stworzyć?, https://ks.pl/blog/newsletter-co-to-jest-i-jak-go-stworzyc (dostęp: 15.12.2023).
  Google Scholar

Danek D., 1980, Dzieło literackie jako książka. O tytułach i spisach rzeczy w powieści, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
  Google Scholar

Hamilton Ch., 2011, Skuteczna komunikacja w biznesie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  Google Scholar

Hoffman D., Novak T. P., 1997, Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environments: Conceptual Foundations, „Journal of Marketing”, 60 (3), https://www.researchgate.net/publication/2506951_Marketing_in_Hypermedia_Computer-Mediated_Environments_Conceptual_Foundations (dostęp: 27.11.2023).
DOI: https://doi.org/10.2307/1251841   Google Scholar

Jabłoński A., 2022, Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & webwriting, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  Google Scholar

Kęsikowa U., 1993, O tytułach utworów literackich M. Rodziewiczówny. – Onomastyka literacka, red. M. Biolik, Olsztyn: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie, s. 347–350.
  Google Scholar

Lizak J., 2000, Nagłówek reklamy prasowej, „Język Polski”, LXXX/3–4, s. 219–227.
  Google Scholar

Pietruszewska-Kobiela G., 1993, Tytuły i incipity utworów Haliny Poświatowskiej. –Onomastyka literacka, red. M. Biolik, Olsztyn: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie, s. 351–355.
  Google Scholar

Pisarek W., 2003, Perswazja – jak ją widzą, jak ją piszą. – Język perswazji publicznej, red. K. Mosiołek-Kłosińska, T. Zgółka, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie, s. 9–17.
  Google Scholar

Pisarek W. (red.), 2006, Słownik terminologii medialnej, Kraków: Universitas.
  Google Scholar

Popiel B., 2021, E-mail marketing. – Biblia social media, wyd. K. Chojnacki, Katowice: Wydawnictwo Expertia, s. 503–534.
  Google Scholar

Puzyrkiewicz D., 2019, Biblia copywritingu, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  Google Scholar

Romek A., 2021, 365 pomysłów na efektywne posty w Social Mediach, Katowice: Wydawnictwo Expertia.
  Google Scholar

Rutkowski M., 2020, Jacek Warchala: Formy perswazji. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Katowice 2019, ss. 420, „Prace Językoznawcze”, XXII/3, s. 261–265.
DOI: https://doi.org/10.31648/pj.5723   Google Scholar

Sadowska A., 2007, Tytuły prasowe – ich budowa i funkcja, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, 9, s. 401–413.
  Google Scholar

Sicińska K., 2019, Tytuły utworów w cyklu „Na Skalnym Podhalu” Kazimierza Tetmajera – struktura syntaktyczno-semantyczna, uwarunkowania stylistyczne i tekstowe, funkcje, „Onomastica”, LXIII, s. 181–207.
DOI: https://doi.org/10.17651/ONOMAST.63.10   Google Scholar

Skwarek M., 2021, Perswazja w social mediach, czyli jak sprzedawać tam, gdzie inni tylko zdobywają lajki, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  Google Scholar

Uździcka M., 2007, Tytuł utworu literackiego. Studium lingwistyczne, Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
  Google Scholar

Warchala J., 2019, Formy perswazji, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  Google Scholar

Wieczorek E., 2016, Emoji – więcej niż tysiąc słów? Infografika, https://web.archive. org/web/20170202103403/http://semahead.pl/blog/emoji-wiecej-niz-tysiac-slow. html (dostęp: 18.12.2023).
  Google Scholar

Wiktor J. W., 2013, Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  Google Scholar

Wojnowska J., 2008, Cechy i funkcje tytułu w tekście publicystycznym na przykładzie felietonów J. Hennelowej i J. Podsiadły, „Język Polski”, LXXXVIII/1, s. 29–38.
  Google Scholar

Wójcicka M., 2006, Tytuł a stylowo-gatunkowe zróżnicowanie tekstu, „Annales UMCS”, Sectio FF, XXIV, s. 113–146.
  Google Scholar

Zimny R., 2010, Język reklamy. – Wiedza o reklamie. Od pomysłu do efektu, red. K. Janiszewska i in., Warszawa–Bielsko-Biała: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 103–146.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2024-12-19

Cited By / Share

Domaciuk-Czarny, I. (2024). „A później będzie płacz…” : Tytuły wiadomości w e-mail marketingu jako przykłady tekstów perswazyjnych. Stylistyka, 33, 175–192. https://doi.org/10.25167/Stylistyka33.2024.11

Autorzy

Izabela Domaciuk-Czarny 
https://orcid.org/0000-0001-7541-6471

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.


Licencja

Prawa autorskie (c) 2024 Stylistyka

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.

1. Prawa autorskie majątkowe do opublikowanych utworów ma Uniwersytet Opolski (do utworu zbiorowego) oraz Autorzy (do poszczególnych części utworu zbiorowego mających samodzielne znaczenie).

2. W czasopiśmie naukowym „Stylistyka” publikowane mogą być jedynie utwory wcześniej nie rozpowszechnione.

3. Uniwersytet Opolski nie ogranicza możliwości dalszego rozpowszechnienia przez Autora jego utworu pod warunkiem wskazania czasopisma naukowego „Stylistyka” jako pierwotnego miejsca publikacji oraz zgody Wydawnictwa UO.

4. Zgoda na publikację utworu w czasopiśmie naukowym „Stylistyka” jest równoznaczna z udzieleniem przez Autora Uniwersytetowi Opolskiemu licencji niewyłącznej, obejmującej prawo do korzystania z utworu bez ograniczeń terytorialnych oraz czasowych na następujących polach eksploatacji:

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką dowolnej ilości egzemplarzy utworu w całości lub w części, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową, wprowadzenie utworu do pamięci komputera i sieci informatycznych,

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału lub egzemplarzy,

c) w zakresie rozpowszechnienia utworu w sposób inny niż określonych w pkt 2 – udostępnienie utworu lub jego streszczenia w Internecie przez umożliwienie odbiorcom dostępu do utworu on-line lub umożliwienie ściągnięcia utworu do własnego urządzenia pozwalającego na zapoznawanie się z utworem, zamieszczenie utworu w bazach elektronicznych zajmujących się rozpowszechnianiem utworów naukowych, w tym w szczególności w bazie  CEEOL (Central and Eastern Online Libray) oraz streszczenia w języku angielskim w bazie CEJSH (The Central Europaen Journal of Social Scienes and Humanites).

d) w zakresie tworzenia i rozpowszechniania dzieł zależnych zrealizowanych przy wykorzystaniu utworu – korzystanie z nich na polach eksploatacji określonych w pkt 1–3.

5. Z tytułu udzielenia licencji do utworu Autorowi nie należy się wynagrodzenie.

6. Autor wyraża zgodę na udzielenie przez Uniwersytet dalszego zezwolenia na korzystanie z utworu (sublicencja) na polach eksploatacji wymienionych w par. 2 ust. 4.

7. Autor wyraża zgodę na upublicznienie, w związku z rozpowszechnieniem utworu, swoich danych osobowych, to jest imienia i nazwiska, afiliacji oraz adresu e-mail.