Opublikowane: 2000-12-31

Foreign Language Learning and Capt. Marryat’s Sailor-Heroes

Marek Błaszak

Abstrakt

Niniejszy artykuł koncentruje się na marynarzach, bohaterach powieści kapitana Marryata pod kątem jednej z najbardziej uderzających cech - ich zapału do nauki języków obcych. Protagoniści jego dziewięciu powieści morskich rozpoczynają od nauki w szkole klasycznej łaciny i greki oraz jednego języka nowożytnego — francuskiego, będącego najbardziej uniwersalnym środkiem komunikacji międzynarodowej na przełomie XVIII i XIX wieku. Bohaterowie uczą się również tych języków, które kapitan Marryat słyszał zarówno na pokładzie statków na morzach i oceanach całego świata, jak również w zamorskich posiadłościach największych potęg kolonialnych. Należą do nich portugalski, hiszpański i holenderski. Autor włącza też do swoich tekstów wiele zapożyczeń z włoskiego, arabskiego, hindi i kilku innych języków. Artykuł wskazuje także na ważne funkcje stylistyczne, które odgrywają zapożyczenia leksykalne w jego dziełach.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Błaszak, M. (2000). Foreign Language Learning and Capt. Marryat’s Sailor-Heroes. Stylistyka, 9, 353–371. Pobrano z https://czasopisma.uni.opole.pl/index.php/s/article/view/3975

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.