Gajda S., 1982a, Podstawy badań stylistycznych nad językiem naukowym, Warszawa–Wrocław.
Google Scholar
Gajda S., 1982b, Zawartość treściowa terminu a nauka o terminach, „Poradnik Językowy”, nr 5, s. 307–316.
Google Scholar
Gajda S., 1990, Wprowadzenie do teorii terminu, Opole.
Google Scholar
Gajda S., 1991, Język w dydaktyce. – Wariancja w języku. III Opolskie Spotkania Językoznawcze, Szczedrzyk 10–11.10.1989 r. , red. S. Gajda, Opole, s. 93–97.
Google Scholar
Gajda S., 2000, Stylistyka dziś, „Polonistyka”, nr 4, s. 208–213.
Google Scholar
Gajda S., Słodzińska A., 1991, Struktura językowa podręcznika.– Podręcznik literatury w szkole średniej wczoraj – dziś – jutro, red. B. Chrząstowska, Poznań.
Google Scholar
Grucza F., 1991, Terminologia – jej przedmiot, status i znaczenie.– Teoretyczne podstawy terminologii, red. F. Grucza, Wrocław, s. 11–44.
Google Scholar
Jaworski M., 1989, Terminy i pojęcia w programach i podręcznikach szkoły podstawowej, Warszawa.
Google Scholar
Jurkowski M., 1990, Język polski.– Terminologia stosowana w programach i podręcznikach szkoły podstawowej. Materiały z konferencji zorganizowanej przez Komitet Terminologii PAN i Instytut Programów Szkolnych (Warszawa 9–10 czerwca 1989 r.), red. M. Jaworski, Warszawa, s. 51–59.
Google Scholar
Karpiński Ł., 2008, Zarys leksykografii terminologicznej, Warszawa.
Google Scholar
Kojs W., 1975, Uwarunkowania dydaktycznych funkcji podręcznika, Warszawa.
Google Scholar
Kruszewski K., 2012, Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne.– Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Podręcznik akademicki, red. K. Kruszewski, Warszawa, s. 240–270.
Google Scholar
Kupisiewicz Cz., 2000, Dydaktyka ogólna, Warszawa.
Google Scholar
Maćkiewicz J., 2000, Potoczne w naukowym – niebezpieczeństwa i korzyści.– Język
Google Scholar
a kultura, t. 13: Językowy obraz świata a kultura, red. A. Dąbrowska, J. Anusiewicz, Wrocław, s. 107–113.
Google Scholar
Markowski A., 2004, Przedmowa.– Wiedza o języku polskim w zreformowanej szkole. Szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalne, red. A. Mikołajczuk i J. Puzynina, Warszawa.
Google Scholar
Nagajowa M., 1985, Kształcenie języka ucznia w szkole podstawowej, Warszawa.
Google Scholar
Nowicki W., 1986, Podstawy terminologii, Wrocław.
Google Scholar
Nocoń J., 2009, Podręcznik szkolny w dyskursie dydaktycznym – tradycja i zmiana, Opole.
Google Scholar
Podracki J., Kwiatkowska A., 2007, Składniowy system pojęciowo-terminologiczny w wybranych podręcznikach dla klas IV–VI szkoły podstawowej.–Podręczniki do kształcenia językowego w zreformowanej szkole – koncepcje, funkcje, język, red. H. Synowiec, Kraków, s. 231–243.
Google Scholar
Porayski-Pomsta J., 1990, Uwagi o systemie terminologicznym stosowanym w kształceniu językowym w szkole podstawowej, „Poradnik Językowy”, nr 4, s. 286–293.
Google Scholar
Skudrzyk A., 2005, Czy zmierzch kultury pisma? O synestezji i analfabetyzmie funkcjonalnym, Katowice.
Google Scholar
Skudrzyk A., Warchala J., 2007, Potoczność – kategoria rozmyta? – Potoczność a zachowania językowe Polaków, red. B. Boniecka, S. Grabias, Lublin, s. 21–32.
Google Scholar
Synowiec H., 2012, Dyskusja panelowa. Termin w komunikacji.– Język a Komunikacja, t. 31: Termin w językoznawstwie, red. D. Brzozowska, W. Chłopicki, Kraków, s. 39–40.
Google Scholar
Walczak B., 2002, Wiadomości ze składni języka polskiego w podręcznikach szkolnych. Komunikat.– Z problematyki kształcenia językowego, red. H. Sędziak, Białystok.
Google Scholar
Warchala J., Skudrzyk A., 2010, Kultura piśmienności młodego pokolenia, Katowice.
Google Scholar