Abu Sa’aleek A. O., 2015, Internet Linguistics: A Linguistic Analysis of Electronic Discourse as a New Variety of Language, „International Journal of English Linguistics”, vol. 5, No. 1, s. 135–145.
DOI: https://doi.org/10.5539/ijel.v5n1p135
Google Scholar
Baron N. S., 1984, Computer Mediated Communication as a Force in Language Change, „Visible Language”, vol. XVIII, No. 2, s. 118–141.
Google Scholar
Bartmiński J., 2001, Styl potoczny. – Tegoż, Współczesny język polski, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, s. 115–134.
Google Scholar
Crystal D., 2001, Language and the Internet, Cambridge: Cambridge University Press.
Google Scholar
Duszak A., 1998, Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Ejsmont M., Kosmalska B., 2005, Media. Wartości. Wychowanie, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Gajda J., 2007, Media w edukacji, Kraków: Impuls.
Google Scholar
Gajda S., 2003, Sytuacja językowa w Polsce na przełomie wieków XX na XXI. – Współczesna polska i słoweńska sytuacja językowa, red. S. Gajda, A. Vidovič Muha, Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, s. 11–40.
Google Scholar
Goban-Klas T., Sienkiewicz P., 1999, Społeczeństwo informacyjne: Szanse, zagrożenia, wyzwania, Kraków: Fundacja Postępu Telekomunikacji.
Google Scholar
Kita M., 2017, Pozycja odmiany medialnej wśród innych odmian językowych, „Studia Medioznawcze”, nr 1, s. 67–73.
DOI: https://doi.org/10.33077/uw.24511617.ms.2017.68.409
Google Scholar
Laskowska M., 2012, Komunikacja za pomocą social media – możliwości i zagrożenia. Zarys problematyki. – Komunikacja – (po)rozumienie – obecność społeczna, red. M. Biedroń, M. Wawrzak-Chodaczek, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 29–41.
Google Scholar
Lisowska-Magdziarz M., 2008, Środki komunikowania masowego i szerokie paradygmaty medialne w życiu codziennym Polaków u progu XXI wieku, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Marody M., 1987, Technologie intelektu. Językowe determinanty wiedzy potocznej i ludzkiego działania, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
McLuhan M., 2004, Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka, Warszawa: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne.
Google Scholar
Melosik Z., 2005, Młodzież a przemiany kultury współczesnej. – Młodzież wobec (nie)gościnnej przyszłości, red. R. Leppert, Z. Melosik, B. Wojtasik, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu, s. 13–31.
Google Scholar
Miczka T., 2008, Kultura w stylu KISS. Pierwsze, czyli proste – Keep it simple, stupid?, „Anthropos. Czasopismo przy Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach”, nr 10–11, s. 204–212 (https://www.anthropos.us.edu.pl/anthropos6/texty/miczka_2.htm).
Google Scholar
Niesporek-Szamburska B., 2010, Media elektroniczne a język ucznia. – Kształcenie językowe w dobie kultury masowej polisensorycznej, red. U. Kopeć, Z. Sibiga, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, s. 123–136.
Google Scholar
Nocoń J., 2018, Szkolny polonista wobec ekspansji potoczności. – Istnieć w kulturze. Istnieć w kulturach, red. A. Rypel, D. Jastrzębska-Golonka, Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, s. 171–185.
Google Scholar
Ogonowska A., Skowronek B., 2016, „Język na nielegalu”, czyli wpływ multimediów na komunikację werbalną młodego pokolenia. – Język w internecie. Antologia, red. M. Kita, I. Loewe, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 77–89.
Google Scholar
Ożóg K., 2008, Zmiany we współczesnym języku i ich kulturowe uwarunkowania. – Język a Kultura, t. 20: Tom jubileuszowy, red. A. Dąbrowska, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 59–79.
Google Scholar
Ożóg K., 2009, Boskie usta, kultowe dialogi – wpływ mediów na nowe wzorce językowe. – Kształtowanie się wzorów i wzorców językowych, red. A. Piotrowicz, K. Skiba, M. Szczyszka, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie, s. 11–20.
Google Scholar
Ożóg K., 2011, Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku. Wybrane zagadnienia, Rzeszów: Biblioteka Frazy.
Google Scholar
Piekot T., 2005, Słowo w kulturze multimediów. – Język @ multimedia, red. A. Dytman-Stasieńko, J. Stasieńko, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu, s. 285–295.
Google Scholar
Pilch A., 2004, Problemy integracji literatury i malarstwa w szkole. – Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury, red. A. Janus-Sitarz, Kraków: Universitas, s. 197–209.
Google Scholar
Pisarek W., 2016, Język mediów czy język w mediach?, „Język Polski”, z. 2, s. 5–11.
DOI: https://doi.org/10.31286/JP.96.2.1
Google Scholar
Skudrzyk A., 2005, Czy zmierzch kultury pisma? O synestezji i alfabetyzmie funkcjonalnym, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Warchala J., Skudrzyk A., 2010, Kultura piśmienności młodego pokolenia, Katowice: Oficyna Wydawnicza Wacław Walasek.
Google Scholar
Wojtak M., Gatunki prasowe, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Google Scholar
Żydek-Bednarczuk U., 2012, Zmiany w zachowaniach komunikacyjnych a nowe odmiany językowe (odmiana medialna). – Język w mediach: antologia, red. M. Kita, I. Loewe, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, s. 24–31.
Google Scholar
Żydek-Bednarczuk U., 2013, Dyskurs medialny. – Przewodnik po stylistyce polskiej. Style współczesnej polszczyzny, red. E. Malinowska, J. Nocoń i U. Żydek-Bednarczuk, Kraków: Universitas, s. 179–197.
Google Scholar