Opublikowane: 2020-06-28

Jak być kobietą? Kreowanie stereotypów i modele kobiecych zachowań prezentowane w reality shows

Ineza Drewniak
Studia Krytyczne/Critical Studies
Dział: Temat numeru
DOI https://doi.org/10.25167/sk.2117

Abstrakt

Autorka w niniejszym artykule stara się przedstawić bliżej ogólną problematykę kształtowania
się stereotypów dotyczących kobiet w programach reality show. Pragnie również
skupić się na tworzeniu się modeli kobiecych zachowań, które są jak klasyczna
etykietka przypinane wszystkim kobietom. Tekst skupia się na programach, które
z reguły stawiają kobiety w negatywnym świetle, opisuje zjawisko uprzedmiotowienia
oraz traktowania kobiet jako towar na sprzedaż. W celu ukazania kontrastu, zderza ze
sobą dwa skrajne modele kobiet. Kobieta tradycyjna, żyjąca w duchu konserwatywnych
wartości przeciwstawiona jest kobiecie nowoczesnej, wyzwolonej. Dodatkowo zwraca
się uwagę na obnażanie kobiecych wad programach, które są oglądane przez miliony
osób w Polsce.

Słowa kluczowe:

Reality TV,, gender, kobieta, utowarowienie, stereotypy

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Drewniak, I. (2020). Jak być kobietą? Kreowanie stereotypów i modele kobiecych zachowań prezentowane w reality shows. Studia Krytyczne/Critical Studies, (8), 92–115. https://doi.org/10.25167/sk.2117

Cited by / Share

Plum Print visual indicator of research metrics
  • Citations
    • Citation Indexes: 1
  • Captures
    • Readers: 3
see details

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.