##plugins.themes.libcom.datePublished##: 2020-06-28

Jak być kobietą? Kreowanie stereotypów i modele kobiecych zachowań prezentowane w reality shows

Ineza Drewniak
Studia Krytyczne/Critical Studies
Sekcia: Temat numeru
DOI https://doi.org/10.25167/sk.2117

Abstrakt

Autorka w niniejszym artykule stara się przedstawić bliżej ogólną problematykę kształtowania
się stereotypów dotyczących kobiet w programach reality show. Pragnie również
skupić się na tworzeniu się modeli kobiecych zachowań, które są jak klasyczna
etykietka przypinane wszystkim kobietom. Tekst skupia się na programach, które
z reguły stawiają kobiety w negatywnym świetle, opisuje zjawisko uprzedmiotowienia
oraz traktowania kobiet jako towar na sprzedaż. W celu ukazania kontrastu, zderza ze
sobą dwa skrajne modele kobiet. Kobieta tradycyjna, żyjąca w duchu konserwatywnych
wartości przeciwstawiona jest kobiecie nowoczesnej, wyzwolonej. Dodatkowo zwraca
się uwagę na obnażanie kobiecych wad programach, które są oglądane przez miliony
osób w Polsce.

##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##