Publicado: 2020-06-28

Jak być kobietą? Kreowanie stereotypów i modele kobiecych zachowań prezentowane w reality shows

Ineza Drewniak
Studia Krytyczne/Critical Studies
Sección: Temat numeru
DOI https://doi.org/10.25167/sk.2117

Resumen

Autorka w niniejszym artykule stara się przedstawić bliżej ogólną problematykę kształtowania
się stereotypów dotyczących kobiet w programach reality show. Pragnie również
skupić się na tworzeniu się modeli kobiecych zachowań, które są jak klasyczna
etykietka przypinane wszystkim kobietom. Tekst skupia się na programach, które
z reguły stawiają kobiety w negatywnym świetle, opisuje zjawisko uprzedmiotowienia
oraz traktowania kobiet jako towar na sprzedaż. W celu ukazania kontrastu, zderza ze
sobą dwa skrajne modele kobiet. Kobieta tradycyjna, żyjąca w duchu konserwatywnych
wartości przeciwstawiona jest kobiecie nowoczesnej, wyzwolonej. Dodatkowo zwraca
się uwagę na obnażanie kobiecych wad programach, które są oglądane przez miliony
osób w Polsce.

Descargar archivos

Normas de citación

Drewniak, I. (2020). Jak być kobietą? Kreowanie stereotypów i modele kobiecych zachowań prezentowane w reality shows. Studia Krytyczne/Critical Studies, (8), 92–115. https://doi.org/10.25167/sk.2117

##plugins.themes.libcom.share##


##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##