Veröffentlicht am: 2025-12-12

Znaczenie przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie w kształtowaniu postaw prorodzinnych w opinii studentów i doktorantów małopolskich uczelni

dr Magdalena Justyna Gadamska-Kyrcz , dr Magdalena Ochońska
Family Forum
Rubrik: Varia (o rodzinie)
DOI https://doi.org/10.25167/FF/5682

Abstract

W związku ze zmianami społeczno-kulturowymi oraz rosnącymi obawami, a nawet niechęcią wobec rodzicielstwa i macierzyństwa wśród osób w wieku rozrodczym, warto zadać pytanie, czy istnieją narzędzia państwowe, które mogłyby odwrócić tę tendencję. Celem niniejszego artykułu jest sprawdzenie, czy edukacja na rzecz życia rodzinnego może kształtować postawy prorodzinne i pronatalistyczne wśród studentów i doktorantów. Artykuł przedstawia fragment wyników naszych własnych badań (o charakterze ilościowym) dotyczących wpływu edukacji dla życia rodzinnego na postawy prorodzinne i pronatalistyczne. Na podstawie tej części badań można stwierdzić, że omawiany temat nie był dotychczas elementem szeroko zakrojonej polityki prorodzinnej, jakość zajęć jest niska lub średnia, a omawiane tematy nie odpowiadały potrzebom studentów i doktorantów. Jednocześnie oczekiwania studentów dotyczące treści nauczania są dalekie od postaw pronatalnych.

Dateien herunterladen

Zitierregeln

Gadamska-Kyrcz, M., & Ochońska, M. (2025). Znaczenie przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie w kształtowaniu postaw prorodzinnych w opinii studentów i doktorantów małopolskich uczelni. Family Forum, 15, 311–336. https://doi.org/10.25167/FF/5682

Zitiert von / Teilen

##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##