Armstrong K., 2005, Krótka historia mitu, translated by I. Kania, Kraków.
Google Scholar
Blumenkranz B., 1952, Perfidia, „Archivum Latinitatis medii aevi. Bulletin du Cange”, No. 22, 157-170.
DOI: https://doi.org/10.3406/alma.1951.2325
Google Scholar
Braudel F., 1971, Historia i nauki społeczne: długie trwanie. - Historia Urwanie, translated by B. Geremek, ed. B. Geremek, W. Kula, Warszawa.
Google Scholar
Burkert W., 2006, Stwarzanie świętości. Ślady biologii we wczesnych wierzeniach religijnych, translated by L. Trzcionkowski, Kraków.
Google Scholar
Cała A., 2012, Żyd - wróg odwieczny? Antysemityzm w Polsce i jego źródła, Warszawa.
Google Scholar
Chlebda W. ,2018, Pamięć i język. Zarys relacji. - Pamięć w ujęciu lingwistycznym. Zagadnienia teoretyczne i metodyczne, ed. W. Czachur, Warszawa, p. 56-67.
DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323530077.pp.56-68
Google Scholar
Czchur W., 2018, Lingwistyka pamięci. Założenia, zakres badań i metody analizy. - Pamięć w ujęciu lingwistycznym. Zagadnienia teoretyczne i metodyczne, ed. W. Czachur, Warszawa, p. 7-55.
DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323530077.pp.7-55
Google Scholar
Czajkowski M., 1987, Antysemityzm chrześcijański już w Nowym Testamencie?, „Jednota” R. 21, No. 9-10, p. 19-22.
Google Scholar
Eliade M., 1993, Sacrum, mit, historia. Wybór esejów, translated by A. Tatarkiewicz, Warszawa.
Google Scholar
Goldhagen D. J., 2006, Niedokończony rozrachunek. Rola Kościoła katolickiego w Holocauście i niedopełniony obowiązek zadośćuczynienia, translated by H. Jankowska, Warszawa.
Google Scholar
Havelock E. A., 2007, Przedmowa do Platona, przeł. P. Majewski, Warszawa. Hervieu-
Google Scholar
Leger D., 1999, Religia jako pamięć, przeł. M. Bielawska, Kraków.
Google Scholar
Kelber W., 1983, The Oral and the Written Gospel. The Hermeneutics of the Speaking and Writing in the Synoptic Tradition, Mark, Paul, and Q, Philadelphia.
DOI: https://doi.org/10.1177/004057368304000324
Google Scholar
Korolko M., 1977, Charakterystyka religijnych i literackich form staropolskiej pieśni pasyjnej. - Polskie pieśni pasyjne. Średniowiecze i wiek XVI, ed. M. Korolko, J. Puzynina, T. Dobrzyńska, Warszawa.
Google Scholar
Kuśmirek A., 1992, Żydzi w Ewangelii Jana, „Studia Theologica Varsaviensia” 30/2, p. 121-135.
Google Scholar
Leistner R., 1974, Antijudaismus im Johannesevangelium?, Bern- Frankfurt am M.
Google Scholar
Lemański J., ks., 2004, Żydzi w oczach ewangelisty Mateusza, „Ruch Biblijny i Liturgiczny” No. 2, p. 117-127.
DOI: https://doi.org/10.21906/rbl.492
Google Scholar
Lewek A., 1980, Współczesna odnowa kaznodziejstwa, vol. 1, Warszawa.
Google Scholar
Lohfink G., 1987, Rozumieć Biblię. Wprowadzenie do krytyki form literackich, Warszawa.
Google Scholar
Makuchowska M., 1994, Rytualizacja i spontaniczność w języku modlitwy, „Łódzkie Studia Teologiczne” 3, p. 83-89.
Google Scholar
Małunowiczówna L., 1993, Antologia modlitwy wczesnochrześcijańskiej, Lublin.
Google Scholar
Mussner F., 1979, Traktat uber die Juden, Munchen.
Google Scholar
Nadolski B., 190, Twórczość liturgiczna, „Tygodni Powszechny”, No. 33, p. 3-4.
Google Scholar
Obirek S., 2010, Uskrzydlony umysł. Antropologia słowa Waltera Onga, Warszawa.
Google Scholar
Ong J.W., 1992, Oralność i piśmienność. Słowo podane technologii, translated by J. Japola, Lublin.
Google Scholar
Pałka D., 2006, Kościół katolicki wobec Żydów w Polsce międzywojennej, Kraków.
Google Scholar
Porsh F., 1989, Ihr habt den Teufel zum Vater (Joh 8,44), BiKi 44, p. 50-57.
Google Scholar
Przyczyna W., 2014, Funkcje homilii. Aspekt teologiczny. - Funkcje wypowiedzi religijnych, ed. R. Przybylska, W. Przyczyna, Tarnów.
Google Scholar
Schaeffler R., 1998, Kleine Sprachlehre des Gebets, Berlin-New York.
Google Scholar
Stockwell P., 2006, Poetyka kognitywna. Wprowadzenie, Kraków.
Google Scholar
Szefler P., 1976, Żydzi w czwartej Ewangelii. - Egzegeza Ewangelii św. Jana, ed. F. Gryglewicz, Lublin.
Google Scholar
Sinka T., 1994, Zarys liturgiki, Kraków.
Google Scholar
Tazbir J., 2010, Teoria spiskowa w literaturze pięknej. - Zmowa, intryga, spisek. O tajnych układach w strukturze codzienności, ed. K. Łeńska-Bąk, M. Sztandara, Opole.
Google Scholar
Tokarska-Bakir J., 2008, Legendy o krwi. Antropologia przesądu, Warszawa.
Google Scholar
Trachtenberg J., 2011, Diabeł i Żydzi. Średniowieczna koncepcja a współczesny antysemityzm, translated by R. Stiller, Kraków.
Google Scholar
Fr. Romuald Jakub Weksler-Waszkinel, Antysemityzm bez Żydów, https://prasa.wiara. pl/doc/460206.Antysemityzm-bez-Zydow.
Google Scholar
Welte B., 1996, Filozofia religii, translated by J.A. Kłoczowski, Kraków.
Google Scholar
Wojtak M., 2005, Gatunkowe wyznaczniki rytualizacji wypowiedzi. - Rytuał. Język - religia. Conference materials 17-19 May 2004, Łódź.
Google Scholar
Wójcicka M., 2018, Język pamięci zbiorowej (w kontekście kultury oralności, piśmienności i elektoralności). Prolegomena. - Pamięć w ujęciu lingwistycznym. Zagadnienia teoretyczne i metodyczne, ed. W. Czachur, Warszawa, p. 68-93.
DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323530077.pp.68-93
Google Scholar