Niektóre predyktory osiągnięć szkolnych u badanych uczniów
Elżbieta Wiesława Napora
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowiehttps://orcid.org/0000-0002-5194-4218
Abstract
Celem badań było ustalenie wyznaczników osiągnięć szkolnych u dorastających uczniów. Aby odpowiedzieć na pytanie badawcze, jakimi predyktorami można objaśnić osiągnięcia szkolne u dorastających osób podzielonych ze względu na płeć, zebrano dane od 81 badanych osób za pomocą Skali Pomiaru Prężności – SPP-18, Kwestionariusza Relacji Rodzinnych (KRR) oraz wzięto pod uwagę średni semestralny wynik. Uzyskane wyniki jedynie pokazały, że dla osiągnięć szkolnych chłopców istotne znaczenie poza wysoką ich prężnością ma także, wymiar relacji z matką, autonomia – kontrola.
Schlagworte:
osiągnięcia szkolne, prężność, relacje z matką w rodzinie, młodzieżNapora, E. W. (2021). Niektóre predyktory osiągnięć szkolnych u badanych uczniów. Family Forum, 10, 299–315. https://doi.org/10.25167/FF/1981
Statistics
Downloads
Keine Nutzungsdaten vorhanden.