Bartmiński J., Niebrzegowska-Bartmińska S., 2009, Tekstologia, Warszawa.
Brzezińska A., 1996, Jak dobrze uczyć? Analiza porównawcza modeli kształcenia, „Polonistyka” 10, s. 646-654.
Cackowska M., 1998, Komunikacja jako wyznacznik systemu nauczania. - Kultura. Język. Edukacja, t. 2, R. Mrózek, red., Katowice, s. 137-143.
Gajda S., 1993, Styl naukowy. - Encyklopedia kultury polskiej XX wieku, t. 2: Współczesny język polski, J. Bartmiński, red., Wrocław, s. 173-189.
Gajda S., 1999, Współczesny polski dyskurs naukowy. - Dyskurs naukowy — tradycja i zmiana, S. Gajda, red., Opole, s. 9-17.
Gajda S., 2008, Styl jako humanistyczna struktura tekstu. - Polska genologia lingwistyczna, D. Ostaszewska, R. Cudak, red.. Warszawa, s. 122-129.
Gajda S. Słodzińska A., 1991, Struktura językowa podręcznika. — Podręczniki literatury w szkole średniej wczoraj-dziś-jutro, B. Chrząstowska, red., Poznań, s. 117-135.
Gąsiorek K., 2007, Wskaźnik czytelności podręczników dla klas I-III szkoły podstawowej w ujęciu diachronicznym. — Podręczniki do kształcenia polonistycznego w zreformowanej szkole - koncepcje, funkcje, język, H. Synowiec, red., Kraków s. 97-108.
Jagodzińska M., 1985, Analiza podręczników. — Rola obrazowych i słownych przedstawień treści w podręczniku, M. Jagodzińska, B. Koszewska, red., Warszawa, s. 38-64.
Jagodzińska M., 1991, Obraz w procesach poznania i uczenia się, Warszawa.
Jaworski M., 1989, Terminy i pojęcia w programach i podręcznikach szkoły podstawowej. Koncepcja i wyniki badań, Warszawa.
Jaworski M., red., 1990, Terminologia stosowana w programach i podręcznikach szkoły podstawowej, Warszawa.
Kawka M., 1999, Dyskurs szkolny. Zagadnienia języka, Kraków.
Kida J., 1985, Z badań nad słownictwem podręczników i zasobem leksykalnym uczniów, Rzeszów.
Klemensiewicz Z., 1982, O różnych odmianach współczesnej polszczyzny. — tegoż, Składnia, stylistyka, pedagogika językowa, Warszawa, s. 353^132.
Kojs W., 1988, Zadania dydaktyczne w nauczaniu początkowym, Katowice.
Kojs W., 1994, Pytania i polecenia w kształceniu systematycznym. Analiza operatorów, Katowice.
Koszewska B., red., 1980, Z badań nad podręcznikiem szkolnym, Warszawa.
Kowalikowa J., 1994, Formy komunikacji językowej w szkole. W kręgu faktów i postulatów. -Kształcenie porozumiewania się, S. Gajda, J. Nocoń, red., Opole, s. 145—153.
Lachut Cz., 1984, Charakterystyka słownictwa podręczników do nauki o języku w klasie IV szkoły podstawowej, „Zeszyty Naukowe WSP w Opolu. Językoznawstwo IX”, Opole, s. 93-101.
Maziarz Cz., 1965, Rola podręcznika w kierowaniu samokształceniem, Warszawa.
Nocoń J., 1997, Polecenia i pytania w podręcznikach do nauki o języku, Opole.
Nocoń J„ 2009, Podręcznik szkolny w dyskursie dydaktycznym - tradycja i zmiana, Opole.
Nocoń J., 2011a, Stylistyczne aspekty dyskursu edukacyjnego. - Odmiany stylowe polszczyzny — dawniej i dziś, U. Sokólska, red., Białystok, s. 187-200.
Nocoń J„ 2010a, Stylistyczne aspekty temporalizacji w tekście dydaktycznym, „Język Polski” 3 (XC), s. 203-210.
Nocoń J, 201 Ob, Styl(e) wypowiedzi pisemnej licealistów, „Studia Pragmalingwistyczne” II Warszawa, s. 66-78.
Okoń W., 1987, Podstawy wykształcenia ogólnego, wyd. 4 poprawione, Warszawa.
Okwiecińska A., 2007, Wskaźniki czytelności podręczników dla szkół ponadpodstawowych a wskaźniki czytelności wypowiedzi uczniowskich na tle porównawczym. — Podręczniki do kształcenia polonistycznego w zreformowanej szkole — koncepcje,
funkcje, język, H. Synowiec, red., Kraków, s. 109-127.
Ozga J., Ozga K., 2000, Język podręczników szkolnych {na przykładzie biologii do klasy 1 gimnazjum). — Język a komunikacja 1, G. Szpila, red., Kraków, s. 157-165.
Parnowski T., 1976, Merytoryczne i edytorskie problemy podręczników, Warszawa.
Przybyła O., 2004, Akty mowy w języku nauczycieli, Katowice.
Putkiewicz E., 1990, Proces komunikowania się na lekcji, Warszawa.
Rittel T., Ożdżyński J., red., 1997, Dyskurs edukacyjny, Kraków.
Skowronek B., 1999, O dialogu na lekcjach w szkole średniej analiza pragmatyczno-językowa, Kraków.
Skulicz D„ 1998, Język dialogu w edukacji wczesnoszkolnej. - Komunikacja. Dialog.
Edukacja, t. I, W. Kojs, R. Mrózek, red., Cieszyn, s. 129-138.
Słodzińska A., 1993, Terminologia w podręcznikach szkolnych dla klasy III i IV szkoły podstawowej, „Zeszyty Naukowe WSP w Opolu. Językoznawstwo XIV”, Opole, s. 81-89.
Stasiak-Śliwińska M., 2002, Język popularnonaukowy w podręcznikach wydanych po 1999 roku. - O trudnym łatwo, J. Miodek, M. Zaśko-Zielińska, red., Wrocław, s. 159-165.
Synowiec H., red., 2007, Podręczniki do kształcenia polonistycznego w zreformowanej szkole - koncepcje, funkcje, język, Kraków.
Szarugiewicz P., 1986, Schemat definicji pojęć i terminów gramatycznych w podręcznikach szkolnych do nauki o języku. — Schemat w kształceniu literackim i językowym, H. Wiśniewska, red., Lublin, s. 305-312.
Warchala J., Skudrzyk A., 2010, Kultura piśmienności młodego pokolenia, Katowice.
Witosz B., 2009, Dyskurs i stylistyka, Katowice.Wojtak M., 2001, Strategie dyskursywne w pewnym typie tekstu dydaktycznego. - Język w komunikacji (3), G. Habrajska, red., Łódź, s. 168-178.
Wojtczuk K., 1996, Zachowania językowe nauczycieli w sytuacji lekcji szkolnej, Siedlce.
Wojtczak K., 2002, Gra oficjalności i nieoficjalności językowej jako zasada organizacji dyskursu edukacyjnego. - Studia Pragmalingwistyczne 3. Czynności tworzenia i rozumienia wypowiedzi, J. Porayski-Pomsta, red., Warszawa, s. 295-306.
Zdunkiewicz-Jedynak D., 2008, Wykłady ze stylistyki, Warszawa.Zujew D. D., 1986, Podręcznik szkolny, J. Żygierewicz, tłum., Warszawa.
Google Scholar