Ciabattari, T. (2022) Sociology of Families. Change, Continuity and Diversity. California: SAGE Publications.
Google Scholar
Chambers, D. and Gracia, P. (2022) A Sociology of Family Life. Cambridge: Polity Press.
Google Scholar
Czekajewska, J. (2014) Przemiany życia rodzinnego: studium etyczne. Toruń: Wydawnictwo Tako.
Google Scholar
Flisowski Z. (2007) „Nowy kierunek – Nauki o rodzinie”, Studia nad Rodziną, 1–2, pp. 267–269.
Google Scholar
Jamrozowicz, B. (2020) Wychowanie do życia w rodzinie: konstruowanie znaczeń. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Janicka, I. and Liberska, H. (eds), (2021) Psychologia rodziny. Warszawa: WN PWN.
Google Scholar
Kochel, J. (2018) Duchowa pedagogia miłości. Poznań: Wydawnictwo Agape.
Google Scholar
Kotas-Turoboyska, S. (2022) Prawo rodzinne i opiekuńcze: vademecum. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska.
Google Scholar
Krasiejko, I. (2022) The profession of a family assistant in Poland. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Google Scholar
Lewicka-Zelent, A. (2019) „Przygotowanie nauczycieli do nauczania przedmiotu WDŻ”, Wychowanie w Rodzinie, 1, pp. 207-223.
DOI: https://doi.org/10.61905/wwr/170506
Google Scholar
Majdański, K. and Mierzwiński, B. (2006) „Głos w dyskusji nt. terminu «familiologia» jako określającego zespół nauk o rodzinie”, Studia nad Rodziną, 1–2, pp. 183–188.
Google Scholar
Marczewski, M. et al. (eds), (2016) Pedagogika rodziny. Podejście systemowe. Gdańsk: Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna.
Google Scholar
Marczewski, M. et al. (eds), (2017) Pedagogika rodziny. Podejście systemowe. Gdańsk: Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna.
Google Scholar
Marczewski, M. et al. (eds), (2018) Pedagogika rodziny. Podejście systemowe. Gdańsk: Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna.
Google Scholar
Prorok, L. (2021) Polityka rodzinna w Polsce: lata 1918-2020. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
DOI: https://doi.org/10.18778/8220-603-6
Google Scholar
Schneider, N.F. and Kreyenfeld, M. (eds), (2021) Research Handbook on the Sociology of the Family. Cheltenham: Edward Elgar Publishing Limited.
Google Scholar
Sejm.gov.pl (2022) Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 11 października 2022 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych. Available at: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220002202/O/D20222202.pdf (Accessed: 7 May 2024).
Google Scholar
Szeląg, H. (2018) „Nauczyciel «wychowania do życia w rodzinie» w liceum ogólnokształcącym: jego rola oraz cechy pożądane przez uczniów”, in Kabat H. and Pasterniak-Kobyłecka E. (eds) Nauczyciel – czas, przestrzeń, szkoła (zadania, funkcje, role dawniej i dziś). Zielona Góra – Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, pp. 69–78.
Google Scholar
Zellma, A. (2018) „Teacher of Education for Family Life as an innovator in the reformed system”, Family Forum, 8, pp. 197-212.
DOI: https://doi.org/10.25167/FF/2018/197-212
Google Scholar
Zubrzycka, S. (2018) „Asystent rodziny”, Pedagogika Katolicka, 2, pp. 200-206.
Google Scholar
Żukiewicz, A. (2023) „Nauki o rodzinie” w systemie nauki polskiej. Wstęp do dyskursu o dziedzinie i dyscyplinach naukowych”, Family Forum, 32, pp. 517-534.
DOI: https://doi.org/10.25167/FF/5063
Google Scholar