Bilut-Homplewicz Z., 2013, Między wieloznacznością a uprecyzyjnieniem pojęcia „dyskurs”. Miejsce tekstu w germanistycznych pojęciach dyskursu, „Stylistyka”, XXII, s. 27–46.
Google Scholar
Biniewicz J., Starzec A., 1995, Styl naukowy. – Przewodnik po stylistyce polskiej, red.S. Gajda, Opole.
Google Scholar
Bloom A., 1997, Umysł zamknięty. O tym, jak amerykańskie szkolnictwo wyższe zawiodło demokrację i zubożyło dusze dzisiejszych studentów, przeł. T. Biedroń, Poznań.
Google Scholar
Bogusławski A., 2003, Aspekt i negacja, Warszawa.
Google Scholar
Bytniewski P., 1991, Język i kultura w koncepcji E. Sapira i B.L. Whorfa. – Zagadnienia leksykalne i aksjologiczne, red. J. Puzynina, J. Bartmiński, seria: „Język a Kultura”, t. 2, Wrocław, s. 11–23.
Google Scholar
Duszak A., 1998, Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa, Warszawa.
Google Scholar
Foucault M., 1977, Archeologia wiedzy, przeł. A. Siemek, Warszawa.
Google Scholar
Gajda S., 1982, Podstawy badań stylistycznych nad językiem naukowym, Warszawa.
Google Scholar
Gajda S.,1983, Styl jako humanistyczna struktura tekstu, „Z Polskich Studiów Slawistycznych”, seria 6, Warszawa, t. 2, s. 235–243.
Google Scholar
Gajda S., 1990a, Wprowadzenie do teorii terminu, Opole.
Google Scholar
Gajda S., 1990b, Współczesna polszczyzna naukowa – język czy żargon?, Opole.
Google Scholar
Gajda S., 1993, Styl naukowy – Encyklopedia kultury polskiej XX wieku, t. 2: Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Wrocław.
Google Scholar
Gajda S., 1999, Język nauk humanistycznych. – Polszczyzna 2000. Orędzie o stanie języka na przełomie tysiącleci, red. W. Pisarek, Kraków.
Google Scholar
Gajda S., 2011, Dyskurs władzy i władza dyskursu. Współczesny dyskurs polityczno językowy. – Polszczyzna Mazowsza i Podlasia, t. XV: Językowa przeszłość Mazowsza i Podlasia, red. H. Sędziak, D. Czyż, Łomża.
Google Scholar
Grucza F., 1991, Terminologia – jej przedmiot, status i znaczenie. – Teoretyczne podstawy terminologii, red. F. Grucza, Wrocław–Kraków.
Google Scholar
Horgan J., 1999, Koniec nauki, czyli o granicach wiedzy u schyłku ery naukowej, przeł. M. Tomczyk, Warszawa.
Google Scholar
Jadacka H., 1976, Termin techniczny – pojęcie, budowa, poprawność, Warszawa.
Google Scholar
Jäger S., 2004, Kritische Diskursanalyse. Eine Einfürung, Münster.
Google Scholar
Kiklewicz A., 2014, Zasada kooperacji w krytycznej analizie dyskursów humanistycznych (na przykładzie nauk filologicznych), „Stylistyka”, XXIII, s. 329–356.
Google Scholar
Kuhn T.S., 1968, Struktura rewolucji naukowych, przeł. H. Ostromęcka, Warszawa.
Google Scholar
Lakoff G., 2011, Kobiety, ogień i rzeczy niebezpieczne: co kategorie mówią nam o umyśle, red. E. Tabakowska, przeł. M. Buchta, A. Kotarba, A. Skucińska, Kraków.
Google Scholar
Langacker R., 2009, Gramatyka kognitywna. Wprowadzenie, przeł. E. Tabakowska i in., Kraków.
Google Scholar
Lapaire J.-R., 2010, Préface, w: Linguistique cognitive. Comprendre comment fonctionne le langage, red. N. Delbecque, Bruxelles.
Google Scholar
Maćkiewicz J., 1995, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk.
Google Scholar
Mikołajczak S., 1990, Składnia tekstów naukowych. Dyscypliny humanistyczne, Poznań.
Google Scholar
Pomorski J., 2004, Punkt widzenia we współczesnej historiografii. – Punkt widzenia w języku i w kulturze, red. J. Bartmiński, S. Niebrzegowska-Bartmińska, R. Nycz, Lublin.
Google Scholar
Rachwałowa M., 1986, Słownictwo tekstów naukowych, Wrocław.
Google Scholar
Saussure F. de, 2002, Kurs językoznawstwa ogólnego, przeł. K. Kasprzyk, wstęp i przypisy K. Polański, Warszawa.
Google Scholar
Searle J.R., 1995, Umysł, mózg i nauka, przeł. J. Bobryk, Warszawa.
Google Scholar
Swales J.M., 1988, Discourse communities, genres and English as an international language, „Word Englishes”, nr 7(2), 211–220.
DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-971X.1988.tb00232.x
Google Scholar
Szczepankowska I. 2003, Interdyscyplinarność językoznawstwa a problem kompetencji badawczej. – Słowa jak mosty nad wiekami, red. U. Sokólska, P. Wróblewski, Białystok.
Google Scholar
Szczepankowska I., 2007, Czym jest „pojęcie” we współczesnym językoznawstwie?, „Białostockie Archiwum Językowe”, nr 7, s. 169–183.
DOI: https://doi.org/10.15290/baj.2007.07.14
Google Scholar
Szczepankowska I., 2008, Pragmatyczne cele edukacji w zakresie semantyki językoznawczej. – Polszczyzna Mazowsza i Podlasia, t. XII: Językowa przeszłość i współczesność Mazowsza i Podlasia, red. H. Sędziak, M. Frąckiewicz, Łomża.
Google Scholar
Szczepankowska I., 2010, Materiały dialektologiczne jako źródła do badań dziejów świadomości mieszkańców wsi (na przykładzie „łomżyńskich tekstów gwarowych”). – Polszczyzna Mazowsza i Podlasia, t. XIV: Prace poświęcone Pani Profesor Henryce Sędziak, red. D. Czyż, M. Frąckiewicz, Łomża.
Google Scholar
Szczepankowska I., 2014, Integracyjny wymiar współczesnej analizy dyskursu w świetle prac językoznawczej szkoły francuskiej, „Stylistyka”, XXIII, s. 31–48.
Google Scholar
Waquet F., 2004, Łacina – wyznacznik statusu społecznego. – Łacina jako język elit, red. J. Axer, przeł. D. Oleszczak, Warszawa.
Google Scholar
Wierzbicka A., 2006, Semantyka: jednostki elementarne i uniwersalne, przeł. A. Głaz i in., Lublin.
Google Scholar
Witosz B., 2012, Naukowy język polski wobec metodologii ponowoczesnej. – Oblicza polszczyzny, red. A. Markowski, R. Pawelec, Warszawa.
Google Scholar